نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

رنگ‌آمیزی اشیا و ساختمان‌ها فرایندی است که از چند مرحلۀ مختلف تشکیل می‌شود. کسانی که تجربۀ رنگ آمیزی ساختمان را دارند، به‌خوبی می‌دانند که زیرسازی دیوار قبل از اعمال رنگ اصلی چه تأثیر شگفت‌انگیزی در دستیابی به کیفیت نهایی عالی و همچنین افزایش عمر مفید رنگ روی سطوح دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی سیلر و کیلر بپردازیم که قبل از آغاز رنگ آمیزی سطوح استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید که سیلر کیلر چیست، تا انتها با ما همراه باشید.

سیلر چیست؟

سیلر نوعی پرایمر به شمار می‌رود. پرایمر‌ها موادی هستند که به‌گونه‌ای فرموله می‌شوند تا به‌خوبی به سطح لایۀ زیرین خود بچسبند و سطحی یکنواخت و بدون هیچ‌گونه منفذی را برای اعمال پوشش نهایی ایجاد می‌کنند. پرایمر‌ها قبل از رنگ‌آمیزی سطوح چوبی و دیوارها استفاده می‌شوند. به کمک آن‌ها می‌توان انواع و اقسام خلل و درزهای موجود در سطح چوب را پوشش داد.

سیلر را به زبان ساده می‌توان لایه‌ای محافظ نیز نامید که باعث می‌شود سطح چوب یا دیوار در فرایند رنگ‌آمیزی در برابر آسیب، مقاومت کند. طبیعی است که وقتی رنگ روی سطح چوب اعمال می‌شود، رطوبت و مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند به ساختار چوب نفوذ کند و تغییراتی را در آن ایجاد کند. سیلر مانع از این اتفاق می‌شود. در تولید سیلر از روغن، رنگ و پولیش استفاده می‌شود.

سیلر چیست؟

دلیل استفاده از سیلر کیلر چیست؟

در ادامۀ بحث سیلر کیلر چیست، بد نیست که به سؤالی مهم پاسخ دهیم: چرا باید قبل از رنگ‌آمیزی سطوح از سیلر استفاده کنیم. در پاسخ به این سؤال باید به چند نکتۀ مهم توجه کنیم که عبارت‌اند از:‌

۱. پوشاندن خلل و درزهای روی سطوح

فرقی نمی‌کند که پروژۀ نقاشی، مربوط به یک ساختمان تازه‌ساز است یا قدیمی، به هر ترتیب روی سطوح، همواره ترک‌ها و تخلخل‌های ریز و درشتی وجود دارد. پوشاندن این منافذ نقشی مهمی در افزایش کیفیت رنگ آمیزی ساختمان دارد. با استفاده از سیلر می‌توان به‌راحتی این کار را انجام داد و سطحی آماده و یکدست برای آغاز رنگ‌کاری در اختیار داشت. علاوه بر این دو دلیل مهم دیگر برای استفاده از سیلر و کیلر وجود دارد که در ادامه این راهنما در موردشان توضیح داده ایم.

۲. خاصیت چسبندگی بالا

بعضاً شاهد هستیم که چسبندگی بعضی از انواع رنگ‌ها به دیوار خیلی زیاد نیست. این مشکل می‌تواند دردسرهایی را در طول فرایند رنگ آمیزی به دنبال داشته باشد. سیلر نه‌تنها به‌خوبی به دیوار می‌چسبد، بلکه باعث می‌شود که رنگ نیز بهتر روی سطوح قرار بگیرد و مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

۳. ارتقای کیفیت رنگ

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

اگر می‌خواهید متوجه شوید که مزیت استفاده از سیلر کیلر چیست، توصیه می‌کنیم که حتماً کیفیت رنگ یک ساختمان را که با استفاده از سیلر و کیلر رنگ شده، با ساختمانی دیگر مقایسه کنید. شاید در ابتدا تفاوت چندانی را مشاهده نکنید، اما به مرور زمان شاهد تفاوت جدی در کیفیت سطوح رنگ‌آمیزی‌شده خواهید بود.

سطح زیرین رنگ، به مرور زمان، به دلایل مختلفی ازجمله رطوبت، وارد واکنش شیمیایی با رنگ می‌شود. این اتفاق به‌طور محسوسی کیفیت رنگ روی دیوار را کاهش می‌دهد. این در حالی است که استفاده از سیلر و کیلر در سطح زیر رنگ، عملاً مانع از شکل‌گیری هرگونه فرایند شیمیایی خواهد شد.

مزایای استفاده از سیلر

کیلر چیست؟

در ادامۀ بحث سیلر کیلر چیست، نوبت به معرفی کیلر می‌رسد. کیلر نوعی مادۀ پوششی است که باعث شفاف و براق شدن سطوح می‌شود. معمولاً ابتدا سیلر روی سطح موردنظر اعمال می‌شود. بعد از خشک‌شدن سیلر، کیلر را روی سطح اعمال می‌کنند. کیلر در انواع براق و مات در بازار به فروش می‌رسد. استفاده از این محصول، سطح موردنظر را به‌خوبی شفاف می‌کند و کیفیت رنگ آمیزی را دو چندان می‌نماید.

آیا امکان ترکیب سیلر و کیلر وجود دارد؟

در ابتدای این مطلب بررسی کردیم که سیلر و کیلر چیست. ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا می‌توان برای صرفه‌جویی در زمان، این دو ماده را با هم ترکیب کرد و سپس روی سطح موردنظر اعمال کرد؟ پاسخ منفی است. تجربه نشان داده است که ترکیب سیلر و کیلر به‌طور محسوسی کیفیت عملکرد هردوی آن‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین، مانع از آن می‌شود که منافذ موجود روی سطح چوب یا دیوار به‌خوبی پوشش داده شوند. بنابراین برای استفاده از این مواد حتما مطابق با دستورالعملی که در ادامه این مطلب نوشته شده عمل کنید.

در ابتدا لازم است که حتماً قبل از رنگ‌کردن سطح موردنظر، ابتدا از سیلر و سپس از کیلر استفاده کنید. برای رقیق‌کردن این دو ماده نیز از تینر استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بعد از اعمال سیلر و همچنین کیلر باید حتماً اجازه دهید که سطح موردنظر به‌خوبی خشک شود و سپس وارد فاز بعدی نقاشی شوید.

ترکیب سیلر و کیلر

آیا می‌توان از سیلر و کیلر فضاهای بیرونی نیز استفاده کرد؟‌

عده‌ای گمان می‌کنند که صرفاً برای رنگ کردن سطوح موجود در فضاهای بسته می‌توان از سیلر و کیلر استفاده کرد. این در حالی است که این مواد را می‌توان در رنگ کاری سطوح خارجی که در معرض هوای آزاد قرار دارند نیز به‌کار برد. همچنین، بعضاً مشاهده شده است که علاوه بر سطح چوب و دیوارها، برای پوشش‌دهی متریال‌های فلزی نیز از سیلر و کیلر استفاده می‌شود. این کار در کاهش احتمال خوردگی فلزات نیز نقش مؤثری دارد.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که سیلر کیلر چیست و چه کاربردهایی در رنگ‌آمیزی دارد. متأسفانه بسیاری از صاحبان پروژه‌ها، به‌منظور افزایش سرعت پیشبرد کار، ترجیح می‌دهند که از سیلر و کیلر قبل از آغاز فرایند رنگ‌زدن، صرف‌نظر کنند. این کار شاید در وهلۀ اول یک میان‌بر برای سریع‌تر رسیدن به هدف نهایی به شمار رود، اما درعمل نتیجۀ عکس خواهد داد؛ چراکه برای دستیابی به نتیجۀ مطلوب نیاز به یک لایه رنگ کاری اضافی خواهید داشت. به این ترتیب، نه‌تنها در وقت صرفه‌جویی نکردید، بلکه هزینۀ مازادی نیز به پروژه تحمیل می‌شود. پس می توان گفت استفاده از سیلر و کیلر از مهمترین اصول نقاشی ساختمان محصوب می شوند.

در پایان، توصیه می‌کنیم که حتماً پروژه‌های نقاشی ساختمان خود را به دست نیروهای متخصص بسپارید تا بتوانید به بهترین نتیجۀ ممکن دست پیدا کنید. ما در اسپارد پُلی هستیم بین شما و متخصص‌ترین نقاشان فعال در بازار ایران. فقط کافی است سفارش خود را در چندین قدم کوتاه ثبت کنید، به همین راحتی!

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان