خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

مصرف میوه جات تا آن اندازه دارای اهمیت و البته لذت بخش است که انسانی گاهی به نحوه خوردن آنها دقت نکرده و فقط در پی میل کردن آنها است. به خصوص در تابستان که شاید دیدن هیچ چیزی مانند بشقابی از میوه های خوش طعم و خوش رنگ و لعاب جذاب نباشد. با این حال دقیقا در همین جا است که مصرف میوه به راحتی می تواند منجر به آن شود که لکه ای از آنها روی لباس شما ریخته و موجب شود تا برای پاک کردن آن با چالش روبرو شوید. این اتفاق به ویژه در مورد میوه های تابستانی که لکه های مقاوم تری ایجاد می کنند، اهمیت بیشتری داشته و اگر بعد از ایجاد لکه به سرعت عمل نکنید، با لباسی مواجه خواهید بود که احتمالا دیگر آن را در آینده نپوشید.

چطور لکه های رنگی میوه را از روی لباس پاک کنیم؟

افتادن لکه های رنگی روی لباس می تواند همه ما را ناراحت کند. در بیشتر این مواقع با لکه هایی روبرو می شویم که اثر آن ها از بین نمی رود. با این وجود راه هایی وجود دارد که این امکان را برای شما فراهم می کنند تا به راحتی بتوانید نسبت به از بین بردن لکه میوه روی لباس خود اقدام نمایید (دقیقا مشابه پاک کردن لکه قهوه روی لباس). کافی است راهکارهایی را که در ادامه این مطلب معرفی می شوند اجرا کنید:

۱. به سرعت به جایی بروید که بتوانید لباستان را به خوبی تمیز کنید

شاید این نکته بدیهی باشد، اما در عمل کم تر مورد توجه قرار گرفته و فرد همانطوری که لباس را بر تن دارد (و یا بر تن فرزندش است) اقدام به پاک کردن لکه می کند، در حالی که بهتر است به سرعت به مکانی خصوصی رفته، لباس را از بدن درآورده و سپس با آرامش و تسلط نسبت به پاک کردن لکه روی لباس خود اقدام کند.

لکه میوه روی لباس

۲. فرآیند پاک کردن لکه را از پشت آن شروع کنید

همیشه به یاد داشته باشد که برای از بین بردن لکه میوه‌ از لباس یا هر لکه دیگری بهتر است پاک کردن و شستشو را از پشت لکه شروع کنید. این قضیه باعث می شود که بتوانید لکه را بهتر پاک کنید و علاوه بر آن جلوی بزرگ شدن لکه را بگیرید.

۳. لکه ها را به صورت ضربه ای پاک کنید

اشتباه نکنید؛ کشیدن دستمال یا حوله روی لکه فقط باعث عمیق تر شدن آلودگی می شود. به جای آن، حوله یا دستمال تمیز و مرطوب را به صورت ضربه ای روی لکه بزنید تا کم کم محو شود.

۴. از اطراف لکه شروع کنید

این مسئله مرتبط با لکه‌ های بزرگ و وسیع است. سعی کنید سریع به اصل ماجرا وارد نشوید و فرآیند پاک کردن لکه میوه از لباس را از اطراف لکه شروع کنید.

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

نکاتی که در قسمت بالا گفتیم صرفا توضیحاتی کلی در رابطه با پاک کردن لکه هر نوع میوه از روی لباس بود که در عمل بسیار هم خوب جواب خود را پس داده است. با این حال در ادامه این مطلب به طور ویژه به لکه ایجاد شده توسط چند میوه خاص (و خطرناک!!) می پردازیم و نحوه پاک کردن لکه ایجاد شده توسط آنها را بیشتر توضیح می دهیم.

از بین بردن لکه هلو از روی لباس

برای از بین بردن لکه هلو روی لباس قبل از هرچیز به یک چاقو نیاز دارید. با چاقو اضافه‌ های میوه را از روی لباس بردارید و باقی مانده‌ های لکه را هم بتراشید (حواستان باشد که الیاف لباس پاره نشود). سپس با یک پارچه سفید نم دار روی لکه به‌ آرامی ضربه بزنید تا کم‌ کم شروع به کم‌ رنگ شدن کند. در آخر لباس را با پودر و آب بشویید. بعد از این کار لکه باید از روی لباس رفته باشد.

روش دیگری هم برای پاک کردن لکه خرمالو روی لباس وجود دارد و آن استفاده از نمک است. کمی نمک روی لکه هلو بریزید و حدود ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس لباس را با پودر و آب بشویید. همچنین از محلول کلر هم برای از بین بردن لکه خرمالو روی لباس می‌توان استفاده کرد.

در این میان پیشنهاد می کنیم که اگر با پاک کردن رسوب آب نیز مشکل دارید در مقاله از بین بردن رسوب آب از روی لیوان در این مورد توضیح داده ایم.

لکه میوه روی لباس

از بین بردن لکه انبه روی لباس

نحوه پاک کردن لکه ایجاد شده توسط انبه یا آب انبه بسیار مشابه با سایر میوه ها می باشد، با این تفاوت که در این مورد بهتر است از مواد شوینده مطمئن استفاده کنید و بگذارید تا آن مواد به مدت حدودا ۱۵ دقیقه بر روی لکه باقی بمانند. سپس جای لکه را با آب سرد ( بشویید و مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است.

پاک کردن لکه سیب روی لباس

برای از بین بردن لکه سیب و آب سیب از یکی از بهترین پاک کننده ها یعنی سرکه کمک بگیرید. کمی سرکه روی یک تکه پنبه بمالید، روی لکه ضربه بزنید و اجازه بدهید کمی بماند تا نرم شود و کم‌ کم از بین برود.

البته برای از بین بردن لکه سیب از الکل هم می‌توان استفاده کرد. کافی است یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید، روی لکه بمالید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. البته برای تمیز کردن هر چیزی نباید از سرکه استفاده کنید. در مقاله اثر سرکه روی سنگ و چوب در این مورد توضیح داده ایم.

از بین بردن لکه آلبالو روی لباس

پدیدار شدن لکه آلبالو روی لباس یکی از نکاتی است که شاید در زندگی حداقل یک بار تجربه کرده باشیم. به همین منظور آشنایی با شیوه اصولی پاک کردن لکه این میوه اهمیت ویژه ای دارد. روش های زیر تا از بین رفتن لکه آلبالو روی لباس کاربرد دارند:

۱- کمی نمک روی لکه بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا آب آلبالو را به خودش جذب کند. سپس لباس را با آب گرم (این بار هم همان رقابت میان آب سرد و گرم در نظافت وسایل) بشویید.

۲- روش دیگری هم برای استفاده از نمک برای پاک کردن لکه آلبالو از لباس وجود دارد. اول کمی نمک روی لکه بمالید و بگذارید کمی بماند. سپس لباس را در محلول آب نمک سرد قرار دهید و درآخر با آب گرم و پودر بشویید.

۳- یک قاشق سرکه و یک قاشق مایع ظرفشویی را در مقداری آب سرد حل کنید، لباس را برای مدت ۱۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

۴- کمی سرکه یا آبلیمو را با شیر قاطی کنید و لباس را به‌ مدت ده دقیقه داخل این محلول قرار دهید. سپس با آب گرم آبکشی کنید.

۵- لباس را حدود نیم ساعت در آب سرد بخیسانید. مقداری پودر ماشین لباسشویی یا هر پودر آنزیم‌دار دیگری را با آب گرم قاطی کنید و لباس را به‌مدت ۱۵داخل این محلول قرار دهید. حالا با آب سرد شستشو دهید.

پاک کردن لکه لباس

اگر لکه میوه از روی لباس پاک نشد چه کنیم؟

  • در صورتی که لکه میوه روی لباس با آب یا شوینده معمولی پاک نشد می توانید از الکل سفید استفاده کنید. در ظرف مناسبی به مقدار مساوی آب سرد و الکل بریزید و لباس یا قسمت لکه دار شده آن را برای چند دقیقه در محلول آب و الکل قرار دهید تا بدون آسیب زدن به رنگ لباس، لکه میوه را از روی آن پاک کند.
  • اگر با یک لکه میوه مقاوم مواجه هستید که با روش های دیگر تمیز نمی شود و مدت زیادی است که خشک شده است، هنوز هم از این شانس برخوردارید تا آن را تمیز کنید. کافی است داخل یک ظرف به اندازه مساوی آب سرد و سرکه سفید بریزید و درست مانند لکه زدایی با الکل، قسمت لکه دار پیراهن را در محلول آب و سرکه قرار دهید تا لکه کاملا از روی پارچه پاک شود.
  • اگر لکه میوه روی لباس هنوز باقی است و به هیچ طریقی از بین نمی رود، بهتر است از یک محلول لکه بر شیمیایی مطابق با دستورالعملی که در ادامه راهنما نوشته ایم استفاده کنید. به این ترتیب برای اطمینان از آسیب ندیدن بافت لباس، ابتدا چند قطره از آن را روی قسمتی از لباس که دیده نمی شود امتحان کنید و اگر آسیبی به رنگ پارچه نزد برای از بین بردن لکه میوه از روی لباس از این مواد استفاده نمایید. لکه برها و سفید کننده ها بهترین پاک کننده ها برای لباس های سفید هستند.
  • آب سرد بهترین ابزار ما در تمیز کردن لکه های میوه است و به هیچ عنوان در این فرآیند نباید از آب گرم استفاده کرد. شاید این نکته عجیب باشد اما برخلاف تصور عامه، آب گرم و جوش تنها باعث وارد کردن آسیب به لباس می شود و نمی تواند برای پاک کردن لکه میوه به ما کمک کند. به طور کلی آب گرم هرچقدر که در نظافت چربی از روی لباس کمک کننده است، اما هیچ فایده ای برای تمیز کردن لکه میوه ندارد.

حرف آخر اسپارد

واقعیت این است که هر لکه ای از هر جنسی که باشد، اگر یک سری اصول و قواعد مشخص در رابطه با نظافت آن رعایت شود، بالاخره پاک می شود و جای نگرانی نیست. مهم اما این اصول و قواعد ساده هستند که در این مطلب به طور جامع به آنها اشاره کردیم تا دیگر نگران لک شدن لباس هایتان نباشید. با این وجود اگر واقعا به دنبال پاک شدن لباستان بوده و می خواهید به مانند روز اول درخشنده و تمیز شوند، می توانید از خدمات خشکشویی لباس استفاده کنید تا بهترین ها برای لباس شما اتفاق بیفتد.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی