خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

از بین تمامی لوازم منزل، پرده یکی از مهمترین ها در زیباسازی فضای داخلی خانه است. بی دلیل نیست که بسیاری از طراحان دکوراسیون، انتخاب پرده را قبل از هر کار دیگری انجام می دهند، زیرا این وسیله نقشی بسیار تاثیرگذار در چیدمان منزل و طراحی دکور آن دارد. و خب از میان ده ها نوع و مدل پرده ای که در بازار وجود دارد، انواع پرده زبرا بدون شک یکی از پرطرفدارترین ها به شمار می رود.

پرده زبرا از جدیدترین انواع پرده های تزئینی است که به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرار می گیرد. نحوه ساخت پرده زبرا به صورت دوبل انجام می شود؛ شیوه ای که امکانات زیادی را به این پرده می دهد (از جمله سایه و روشن شدن سریع) و نحوه کار کردن با آن را ساده می کند. در واقع هرآنچه که پرده های رولی، کرکره ای، حریر و توری دارند، پرده زبرا به صورت یکجا دارد. در ادامه مطلب بیشتر در مورد مزایای پرده زبرا، انواع این پرده و نحوه نصب و شستشوی آن صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع پرده زبرا

استفاده از پرده زبرا چه مزایایی دارد؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، پرده زبرا در بازار با استقبال فراوانی مواجه بوده و بنا به برخی آمار، از سایر انواع پرده پر فروش تر بوده است. دلیل اصلی این فروش بالا را می توان در مزایای متعددی که پرده های زبرا دارند پیدا کرد. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

  • پرده زبرا، دوام و طول عمر بالایی دارد
  • استفاده کردن از آن راحت است
  • کارآیی بالایی دارد و نمای خاصی به خانه می‌ بخشد
  • امکان نصب پرده زبرا به‌ صورت برقی و کنترل با ریموت هم وجود دارد
  • با رول کردن پرده، می توان میزان نور ورودی به خانه را تنظیم کرد
  • در طرح‌ ها و مدل‌ های مختلفی در دسترس است و تنوع زیادی دارد
  • همخوانی آن با سایر وسایل منزل بالا است، زیرا طرح های بسیار متنوعی دارد
  • نگهداری از پرده زبرا آسان است

معایب انواع پرده زبرا چه چیزهایی هستند؟

در کنار تمامی مزایایی که برای انواع پرده زبرا ذکر کردیم، این پرده اما خالی از عیب نیست و ممکن است برخی مشکلات را با خود به همراه داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • احتمال خرابی در مکانیسم باز و بسته کردن پرده زبرا
  • لزوم جمع شدن کامل پرده برای مشاهده مناظر از پنجره
  • نصب نسبتا دشوار
  • شستشوی نسبتا دشوار

البته همانطور که مشاهده می کنید، مزایای پرده زبرا از معایب آن بسیار بیشتر است و به راحتی می توان از اشکالات کوچک آن چشم پوشی کرد.

انواع پرده های زبرا

آشنایی با انواع پرده زبرا از نظر طرح و مدل

نظرات کاربران خدمات نصب پرده

درخواست نصاب پرده

پرده زبرا از نظر شکل و ظاهر انواع مختلفی دارد که در طرح ها و مدل های گوناگون در بازار موجود هستند و هر یک زیبایی های خاص خود را دارند. برخی مهمترین انواع این پرده عبارتند از:

پرده زبرا ساده

این نوع پرده طراحی ساده‌ای دارد و برای استفاده در آشپزخانه، اتاق خواب و سالن پذیرایی بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک چیدمان ساده و مینیمال هستید، پرده زبرا ساده انتخاب بسیار خوبی‌ست.

پرده زبرا ترکیبی

ترکیبی زیبا از پارچه‌های زبرا ساده، طرح‌دار و پلیسه در این مدل وجود دارد. معمولا برای تزئینات پرده سالن پذیرایی، اتاق‌های اداری و هتل‌ها از پرده زبرا ترکیبی استفاده می‌شود.

پرده زبرا طرح‌ دار

همان‌طور که از نامش پیداست، این نوع پرده زبرا را می‌توان در طرح‌های مختلف سفارش داد. طرح رومن، طرح چوب، طرح گلدار، طرح مخمل ترنج و… تنها گوشه‌ای از طرح‌های موجود از این پرده در بازار است.

پرده زبرا پلیسه

پلیسه جلوه‌ای کلاسیک و خاص به پرده می‌بخشد. اگر طرفدار چیدمان کلاسیک هستید، پرده پارچه‌ای زبرا پلیسه را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع پرده هم در طرح‌های مختلف مانند پلیسه رنگی، طرح‌دار، گلدار، زردار و ساده موجود است.

پرده زبرا سیلوئت

سیلوئت به معنای ضد نور است. مونتاژ ویژه این پرده به گونه‌ای است که دو لایه مخصوص برای نور روز و نور شب دارد. درواقع می‌توان با تغییر زاویه قرارگیری لایه‌ها (لایه مات برای روز و لایه طرح‌دار برای شب) از حالت‌های مختلف آن برای ساعات مختلف شبانه‌روز استفاده کرد.

پرده زبرا کودک

به دلیل داشتن طرح‌های شاد و لطیف از این پرده‌ها، به عنوان پرده زبرا مخصوص اتاق کودک یاد می‌شود. در واقع تفاوت عمده این نوع پرده در طراحی آن متناسب با اتاق کودک است.

پرده زبرا پذیرایی

آشنایی با انواع پرده های زبرا از نظر نحوه تنظیمات

پرده زبرا هم در نوع دستی، هم در نوع برقی و هم در نوع اتوماتیک وجود دارد. معمولا اکثر پرده های زبرا دستی هستند. در این حالت، تنظیمات پرده به شکل دستی و با کمک زنجیرها و طناب هایی که کنار پرده قرار دارند، صورت می گیرد. نوع دیگری از پرده زبرا نیز هست که برقی نام دارد. این نوع به کمک ریموت کنترل می شود. جالب است بدانید که پرده زبرا در نوع اتوماتیک نیز عرضه می شود. پرده زبرای اتوماتیک به صورت هوشمند و با برنامه ریزی قبلی به شکل خودکار، نور فضای مورد نظر شما را تنظیم می کند.

پرده زبرا به چه روشی نصب می شود؟

به طور کلی، دو روش برای نصب پرده زبرا وجود دارد. یا شما قصد دارید پرده را روی دیوار کوچک بالای پنجره نصب کنید (که مرسوم تر است)، یا می خواهید آن را به سقف وصل کنید. پرده زبرا معمولا دارای دو بخش است. یکی بخش اصلی آن و دیگری بخش فلزی که در کارخانه مونتاژ می شود. اگر می خواهید کار نصب پرده زبرا را خودتان انجام دهید، باید لوازمی که در ادامه این مطلب معرفی می کنیم را در اختیار داشته باشید:

  • مداد یا وسیله ای برای علامت گذاری
  • متر
  • پیچ و رولپلاک
  • دریل
  • چکش

بعد از تهیه این وسایل، فرایند نصب چوب پرده شروع می شود. در ابتدا باید قسمتی از دیوار یا سقف که قرار است پرده روی آن سوار شود، سوراخ بشود. به این منظور، ابتدا حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر از لبه های پرده به سمت داخل، علامت گذاری شده و سوراخ کنید. پس از اجرای پیچ و رولپلاک در محل سوارخ شده، پایه دیواری (یا سقفی) پرده را در محل نصب و محکم کنید. در نهایت پرده را از قسمت شیارهای پشتی در آن چفت می سازیم. البته ما قبلا مطلب مفصلی در رابطه با نحوه نصب پرده زبرا نوشته ایم. اگر می خواهید پرده را خودتان نصب کنید، به هیچ عنوان مطالعه آن را از دست ندهید.

نحوه شستشو و نگهداری پرده زبرا سخت است؟

نظافت پرده زبرا خیلی هم آسان نیست (برخلاف شستشوی پرده توری که ساده است)، اما اگر آنکه به موقع انجام شود و فوت و فن های لازم در اجرای آن به کار گرفته شود، می توان در خانه هم آن را تمیز کرد. در ادامه این مطلب، شما را با نحوه تمیز کردن پرده زبرا آشنا می کنیم:

شستشوی هفتگی پرده

ترجیحا هر هفته پرده ها تمیز کنید. در این روش کافی است با یک گردگیری عمومی در آخر هفته، گرد و غبار را از روی پرده بزدایید.

شستشوی فصلی پرده

زمانی که آلودگی بیشتری روی پرده نشست و نیاز به نظافت اساسی تر آن آشکار شد، کافی است به کمک بخارشوی یا شامپو فرش به آهستگی و دقت پرده را تمیز کنید. دقت کنید که در این روش پرده آسیب نبیند.

شستشوی سالیانه پرده

برای شستشوی پرده زبرا در خانه باید از مواد شوینده مخصوص (بدون آنزیم و بدون خاصیت اسیدی) استفاده شود. همچنین بعد از شستشو و آبکشی برای نصب مجدد پرده باید صبر کنید تا کاملا خشک شود.

البته همانطور که بیان کردیم، نظافت اساسی پرده زبرا در منزل چندان ساده نیست. از این رو توصیه می‌ کنیم که کار تمیز کردن پرده زبرا را حتما به مجموعه های ارائه دهنده شستشوی پرده بسپارید. یک سرویس خوب و معتبر پرده‌ شویی ظاهری نو و تمیز به پرده‌های شما خواهد بخشید و خیال شما را از هر جهت آسوده خواهد کرد.

پرده زبرا ارزان

حرف آخر اسپارد

اگر تا به اینجای این مطلب را خوانده باشید، احتمالا پاسخ این سوال که پرده زبرا چیست را گرفته باشید. مزایای پرشمار پرده زبرا باعث شده تا این پرده امروزه به یکی از پرفروش ترین محصولات در پرده فروشی ها تبدیل شود. متاسفانه به همین دلیل تولید و عرضه پرده های بی کیفیت زبرا که ساختار مستحکمی نداشته و به سادگی خراب می شوند، رونق گرفته است. از این رو توصیه می شود که هنگام انتخاب انواع پرده زبرا حتما دقت کنید تا پرده ای با کیفیت مطلوب خریداری نمایید. در همین راستا مثل همیشه در بخش نظرات منتظر شما هستیم تا تجربیات خود از خرید انواع پرده زبرا، روش استفاده و نحوه نگهداری از آنها را با ما در میان بگذارید.

خدمات پرده شویی

  • شستشو و تحویل فوری
  • براساس نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)