نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

در میان انبوهی از محلول‌های شیمیایی و صنعتی که در بازار برای پاک کردن شیشه و پنجره‌های داخلی در دسترس است، هنوز شوینده‌های طبیعی زیادی هستند که می‌توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. قدرت پاک‌کنندگی شیشه پاک کن خانگی همانند شوینده‌های شیمیایی است و به سادگی می‌شود از این پاک کننده‌های طبیعی استفاده کرد.

البته در حالی‌که می‌توان برای شستشوی تمام پنجره‌ها و شیشه‌های داخلی از محلول‌های پاک کننده طبیعی استفاده کرد، پیشنهاد می‌کنیم برای شستشوی نمای بیرونی و قسمت خارجی پنجره سراغ استفاده از خدمات نماشویی بروید.

بهترین شیشه پاک کن خانگی چطور تهیه می شود؟

همانطور که پیش از این در مقاله راهنمای از بین بردن رسوب آب از روی لیوان گفتیم، سرکه محلولی طبیعی و با خاصیت پاک کنندگی و چربی‌زدایی بالاست که می‌توانید از آن برای پاک کردن شیشه‌ها و پاک کردن لکه چربی استفاده کنید. متخصصین خانه‌داری عقیده دارند با اضافه کردن چند قطره سرکه به محلول‌های شیمیایی مانند پاک کننده سطوح و یا مایع ظرفشویی، توان پاک کنندگی شوینده مورد نظر چند برابر خواهد شد. در ادامه این راهنما نحوه استفاده از شیشه پاک کن خانگی تهیه شده از سرکه را به صورت کامل آموزش می دهیم:

  • یک واحد آب گرم را با یک واحد سرکه مخلوط کنید
  • یک اسفنج تمیز بردارید و در محلول فرو کنید
  • به کمک اسفنج سطح شیشه را تمیز کنید. ابتدا اسفنج را روی شیشه فشار دهید و سپس از بالا به پایین شیشه را تمیز کنید
  • پاک کردن شیشه‌ها در زمانی که نور خورشید مستقیما روی شیشه می‌تابد، یکی از اشتباهات متداول در شستشوی پنجره است
  • بعد از شستشوی پنجره با سرکه، بلافاصله سطح پنجره را بشویید و با دستمال خشک کنید

اگر احساس می‌کنید شیشه‌ها بیش از حد کثیف هستند، قبل از آن‌که از محلول سرکه و آب استفاده کنید، یکبار با کف صابون شیشه را تمیز کنید و سپس سراغ محلول سرکه بروید. خاصیت اسیدی سرکه به راحتی اثر لکه‌های چربی و جای دست که معمولا روی شیشه، آینه و پنجره به چشم می‌خورد را از بین می‌برد.

شیشه پاک کن خانگی

آشنایی با دستورالعمل ساخت ۴ شیشه پاک کن خانگی!

برای ساخت شیشه پاک کن طبیعی تنها به سرکه و مشتقات آن محدود نیستید بلکه می توانید از دیگر مواد لکه زدای موجود در منزل نیز بهره مند شوید. از جمله آنها می توان به ۴ دستورالعمل موثر زیر اشاره کرد:

طرز تهیه شیشه پاک کن خانگی از پودر ذرت!

برای ساخت این شیشه پاک کن به مقداری سرکه، آب گرم، پودر ذرت و یک شیشه اسپری دار نیاز دارید. می توانید از این محلول شیشه پاک کن طبیعی برای تمیز کردن انواع پنجره نیز استفاده کنید. بیایید مراحل تهیه آن را با هم بررسی کنیم:

  1. مقدار برابر از آب گرم و سرکه را داخل یک ظرف ریخته و مخلوط کنید.
  2. به این محلول از پیش آماده شده به اندازه یک قاشق پودر ذرت اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا هیچ ذره ای به صورت معلق روی محلول باقی نماند.
  3. این شیشه پاک کن خانگی را داخل یک شیشه و یا بطری اسپری دار ریخته و همانند انواع شیشه پاک کن های صنعتی و آماده مورد استفاده قرار دهید. البته توجه داشته باشید که ذرات پودر ذرت این شیشه پاک کن در صورت راکد ماندن ممکن است ته نشین شود. به همین دلیل هربار پیش از استفاده آن را به خوبی تکان دهید.

شیشه پاک کن طبیعی

ساخت شیشه پاک کن با آبلیمو در خانه!

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

برای تهیه این شیشه پاک کن خانگی نیز چند عدد لیمو ترش و مقداری سرکه نیاز دارید. طرز تهیه این محلول در زیر آورده شده است:

  1. لیمو را به تکه های کوچک برش داده و آن را داخل یک بطری یا ظرف درب دار بریزید.
  2. روی لیموها مقداری سرکه ریخته و آن را به مدت دو هفته در دمای یخچال و یا جایی نسبتا خنک نگهداری کنید.
  3. پس از سپری شدن این مدت زمان تکه های لیمو را از سرکه بیرون آورده و آن را از صافی رد کنید تا تفاله های لیمو داخل محلول شیشه پاک کن طبیعی باقی نماند.
  4. یک چهارم فنجان از این محلول سرکه لیمو را با یک فنجان آب ترکیب کرده و داخل یک بطری اسپری دار بریزید. به همی سادگی محلول فوق العاده شما آماده استفاده برای است.

ساخت شیشه پاک کن با آبلیمو در خانه!

درست کردن شیشه پاک کن با مایع ظرفشویی و الکل

برای درست کردن سومین شیشه پاک کن خانگی به مقداری الکل، مایع ظرفشویی و مقداری آمونیاک نیاز دارید. البته می توانید آمونیاک را از این ترکیب حذف کنید. از این محلول می توانید برای تمیز کردن عینک نیز استفاده کنید.

  1. دو فنجان الکل را داخل یک ظرف ریخته و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از مایع مخصوص شستشوی فرش نیز استفاده کنید.
  2. این مخلوط را هم بزنید و به اندازه سه لیتر آب به آن اضافه کنید.
  3. محلول را داخل یک بطری بزرگ ریخته و نگهداری کنید. برای استفاده روزمره می توانید مقداری از این شیشه پاک کن خانگی را داخل یک شیشه اسپری دار کوچک نیز نگهداری کنید.

ترکیب آبلیمو پودر ذرت برای ساخت شیشه پاک کن خانگی!

این محلول نیز تا حدودی مشابه محلول های پیشین است. تنها کافی است براساس اندازه های استاندارد زیر آن را آماده کنید:

  1. سه قاشق غذاخوری آبلیمو را داخل یک ظرف ریخته و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت یا همان پودر ذرت به آن اضافه کنید.
  2. این ترکیب را به خوبی هم زده و سپس دو فنجان آب گازدار به آن اضافه کنید.
  3. محلول را داخل یک بطری ریخته و استفاده نمایید.

چطور شیشه پاک کن خانگی را معطر کنیم؟

پس از تهیه هر یک از شیشه پاک کن های بالا می توانید یکبار آن را روی یکی از سطوح شیشه ای امتحان کنید تا از بوی خوش آن مطمئن شوید. اگر بوی لیمو و یا سرکه برایتان آزاردهنده بود می توانید از اسانس های موردعلاقه خود برای خوشبو کردن شیشه پاک کن خود استفاده کنید. حتی اسانس ها را نیز می توانید از مواد موجود در خانه همانند گل محمدی نیز تهیه کنید.

شیشه پاک کن خانگی برای شستشوی نمای بیرونی مناسب است؟

اگر در برج و یا طبقات بالایی آپارتمان ساکن هستید، برای شستشوی شیشه‌های باید سراغ استفاده از خدمات نماشویی بروید. شیشه‌های بیرونی به صورت مستقیم با آلودگی‌های فضای بیرون در ارتباط هستند و سریع‌تر کثیف می‌شوند. به خصوص در فصل سرما که با بارندگی و وارونگی هوا روبه‌رو می‌شویم. بنابراین باید از شوینده‌های قوی‌تری برای پاک کردن شیشه‌های بیرونی استفاده کرد. در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روش نماشویی به دست بیاوردید.

همانطور که گفتیم بهتر است برای نظافت شیشه‌های بیرونی و نمای ساختمان حتما از خدمات نماشویی کمک بگیرید. شرکت‌های خدماتی معتبر به دلیل مسائل امنیتی و کار در ارتفاع به نیروهای نظافتی خود اجازه نظافت شیشه‌های بیرونی را نمی‌دهند. مگر آن‌که شرایط شستشو به نحوی باشد که خطری جان متخصص نظافت را تهدید نکند (مثلا پنجره‌ها به داخل باز شوند).

در هر صورت برای تمیز کردن نمای ساختمان بهتر است سراغ محلول های شیمیایی قوی تری بروید. البته برای شیشه های بیرونی و قسمت هایی که قابل دسترسی هستند می توانید از شیشه پاک کن خانگی بر پایه سرکه نیز استفاده کنید. با این وجود پیشنهاد می کنیم قبل از به کارگیری پاک کننده های شیمیایی با مزایا و معایب پاک کننده های چند منظوره آشنا شوید.

ساخت شیشه پاک کن

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله ۵ نوع شیشه پاک کن خانگی و نحوه ساخت آن در منزل را بررسی کردیم. پایه بیشتر شیشه پاک کن های طبیعی سرکه و یا آبلیمو است. با داشتن چندین قلم محصول به راحتی می توانید شیشه پاک کنی بی ضرر و طبیعی برای مصارف روزانه خود داشته باشید.

شما تابحال از این محلول ها استفاده کرده اید؟ شیشه پاک کن مورد علاقه شما کدامیک از این موارد است؟ نظرات خود را با اسپاردمگ در میان بگذارید!

سرویس نظافت حرفه‌ای

  • ضمانت کیفیت خدمات
  • حفظ امنیت مشتری