خدمات قالیشویی

  • تضمین بالاترین کیفیت
  • شستشو و تحویل فوری

برای اغلب ما ایرانی‌ ها، فرش نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه داشته و یکی از مهمترین اثاثیه در منازل است. فرش به خانه رنگ و گرما اضافه می‌ کند و کفپوشی نرم و زیبا به حساب می‌ آید. اما نگهداری فرش با همه زیبایی های آن مسائل خاص خود را داشته و این مورد به خصوص در مورد فرش‌ های دستبافت بسیار حساس است. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود شستشوی فرش در کارخانه‌ های مکانیزه قالیشویی صورت بگیرد. اما با این وجود اگر می‌ خواهید شستن فرش را در خانه امتحان کنید، این مطلب برای شماست. توصیه می کنیم با ما همراه باشید تا از آسیب رساندن به فرش ارزشمندتان جلوگیری شود.

آن‌چه برای شستن فرش در منزل نیاز دارید

برای شستن فرش دستبافت در خانه (طرز شستن فرش ماشینی نیز چندان تفاوتی با فرش دستبافت ندارد) به مواد شوینده و تجهیزات مختلفی نیاز دارید که از قبل باید فراهم کنید. در کنار اینها اما یکی از مهم ترین ملزومات شستشوی فرش در خانه داشتن فضای مناسب است تا بتوانید به راحتی آن را پهن کرده و بشویید. به ویژه آن که اگر فرش خانه شما بیشتر از ۶ متر مربع است حتما از داشتن فضای کافی و مناسب به طوری که موجب آزار همسایه های منزل شما نشود (مخصوصا در آپارتمان ها)، مطمئن شوید.

آن‌چه برای شستن فرش در منزل نیاز دارید
زمانی که از داشتن فضای مناسب اطمینان حاصل کردید، به سراغ لیست کردن موارد مورد نیاز بروید تا در حین فرآیند با چالش مواجه نشوید. به همین منظور پیش از شروع قالیشویی در خانه، موارد زیر را تهیه کنید:

  • جاروبرقی
  • دستکش پلاستیکی
  • شامپو فرش
  • سطل
  • اسفنج تمیز
  • قلمویی با موهای نرم
  • آب
  • پارو

قبل از شستن فرش در منزل مطئمن شوید که رنگ نمی دهد

قبل از آن‌ که سراغ شستن فرش با شامپو فرش یا هر پاک کننده دیگری بروید، باید مطمئن شوید که مواد شوینده‌تان رنگ فرش را از بین نمی‌برد. رنگ دادن به فرش دستبافت و یا ماشینی آسیب جدی وارد می کند و به صورت جدی ارزش آنها را کاهش می دهد. بنابراین برای اینکه بدانید فرش شما رنگ می دهد یا نه،دو راه وجود دارد:

اول آنکه مقدار کمی از شامپو فرش را طبق دستوری که روی آن نوشته با آب مخلوط کنید و روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید و ببینید که رنگ می دهد یا خیر.

دوم آنکه یک پارچه یا دستمال سفید مرطوب را روی سطح فرش بکشید. در این حالت اگر پارچه مرطوب رنگ گرفت، بهتر است فرش را به شرکت های قالیشویی کاربلد بسپارید!

شستن فرش در منزل را از کجا شروع کنیم؟

برای شستن فرش در خانه ابتدا فرش موردنظرتان را جارو بکشید یا بتکانید. لازم است که این کار را حتما با دقت و حوصله انجام دهید تا اولا تمام گرد و خاک‌ ها و آلودگی‌ های سطحی از روی فرش پاک شوند و ثانیا به تار و پود آن آسیبی وارد نشود. با این کار فرش شما آماده شستن خواهد شد. فرش را جارو زده‌ اید و دیگر خبری از گرد و غبار نیست، مواد شوینده را تست کرده‌ اید و مطمئن شده‌ اید که عالی عمل می‌ کنند. پس دیگر وقت را هدر ندهید و مطابق با مراحلی که در ادامه به شما یاد داده ایم شستشو را آغاز کنید.

نظرات کاربران خدمات قالیشویی

درخواست قالیشویی

برای شستشوی فرش در منزل بهتر است از سطحی سخت و شیب دار استفاده کنید تا آب اضافی از آن به راحتی خارج شود. سپس به کمک اسفنج، شامپو فرش را روی تمام نقاط فرش بکشید. مطمئن شوید که شامپو به بافت فرش نفوذ کرده است و کاملا آلودگی‌ها در آن حل شده‌اند. بعد از آن که فرش را با شامپو فرش تمیز کردید، کمی صبر کنید و بعد فرش را با دقت و آرامش بشویید. توصیه می شود که شستشو با آب ولرم انجام شود زیرا از آسیب هایی که آب سرد یا گرم به بافت فرش وارد می کند جلوگیری می شود.

قبل از شستن فرش در منزل مطئمن شوید که رنگ نمی دهد

در مورد شامپو فرش بد نیست این نکته را اضافه کنیم که آنهایی که تا درصد پایینی خاصیت اسیدی داشته و جوهر نداشته باشند، بهترین گزینه برای شستشوی فرش شما به حساب می آیند. به طور کلی توصیه می شود که هنگام خرید شامپو فرش مناسب جنس فرش خود انتخاب کنید.

اجازه ندهید آب و رطوبت در فرش باقی بماند

بعد از شستن فرش باید مطمئن شوید آب و رطوبت در فرش باقی نمانده است. برای این کار می‌ توانید از یک وسیله تمیز مثل پارو برای شستن فرش کمک بگیرید. پارو را در جهت خواب فرش حرکت دهید (معمولا از بالا به پایین) تا آب و کف از بافت فرش خارج شوند.

فرش را خشک کنید

برای خشک کردن فرش، بعد از آن که مطمئن شدید تا جای ممکن آب اضافی را از بافت فرش خارج کرده‌اید آن را در فضای باز قرار دهید. بعد از خشک شدن یک طرف فرش، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز خشک شود. برای خشک شدن فرش، آن را از پشت و در فضای آزاد به دور از نور آفتاب پهن کنید. آویزان کردن فرش به هیچ وجه توصیه نمی شود چون باعث آسیب به بافت فرش می شود. از وسایل گرم کننده و حرارتی برای خشک کردن فرش استفاده نکنید.

دوباره فرش را جارو بکشید

بعد از آن‌که کار شستن فرش در خانه به پایان رسید و فرش شما خشک شد، یک‌ بار دیگر آن را جارو بزنید. با این‌کار دوباره بافت فرش به حالت قبل بر می‌ گردد و باعث می‌ شود خوابِ فرش از بین نرود.

چه اصول مهمی باید هنگام شستن قالی در خانه رعایت شود؟

یادتان باشد به هیچ وجه از مواد شوینده قلیایی در شستشوی فرش استفاده نکنید و به جای آن برای شستشوی فرشتان از موادی مثل پودر شستشوی دستی، شامپو فرش، پودر صابون و مایع ظرفشویی استفاده کنید. همچنین اگر فرشتان چندان کثیف نیست یا روی آن لکه چربی وجود ندارد می توانید از شوینده رقیق شده با آب استفاده کنید. در کنار رعایت این اصل مهم، توجه به سایر نکاتی که در ادامه این مطلب برایتان فهرست کرده ایم نیز ضروری است:

۱. کار شامپو فرش کشیدن را از قسمت بالای فرش شروع کنید تا روی کف شامپو فرش راه نروید

۲. بلافاصله بعد از شستشوی قالی آن را آبگیری کنید تا به حالت اولیه خود برگردد

۳. برای خشک شدن فرش، آن را از پشت و در فضای آزاد پهن کنید

۴. فرشتان را در نور آفتاب قرار ندهید و آویزان نکنید زیرا این کارها سبب آسیب به بافت فرش می شود

۵. برای خشک کردن قالی از وسایل گرم کننده و حرارتی به هیچ عنوان استفاده نکنید

۶. در حال پهن کردن فرش روی ریشه فرش آب نگیرید زیرا این کار سبب زرد شدن ریشه های فرش می شود

۷. پس از خشک شدن فرش آن را با یک برس به آرامی برس بزنید تا طرح ها جای خود قرار گیرند

چند اصل در رابطه با شستن قالی در خانه

حرف آخر اسپارد

در مطلب فوق به طور کامل در مورد شستشوی فرش در خانه سخن گفتیم و نکاتی اساسی در این مورد را برای کسانی که قصد دارند خود شستن قالی خانه شان را برعهده بگیرند مطرح کردیم. در پایان اما به خاطر داشته باشید شستن فرش در خانه تنها برای یک یا دو فرش کوچک ممکن است و هر چه تعداد و متراژ فرش‌ ها بیشتر باشد، هم باید انرژی بیشتری برای شستن فرش صرف کنید و هم مقدا زیادی آب هدر خواهد رفت.

ما قبلا در مطلب جداگانه ای به طور مفصل به مزایای شستشوی فرش در قالیشویی های معتبر پرداختیم که خواندن آن خالی از لطف نیست. و به طور به دلایل ذکر شده در همان مطلب توصیه می‌ کنیم شستن فرش‌ ها را به قالیشویی هایی آنلاین و معتبر بسپارید تا هم کیفیت شستشو افزایش یابد و هم از هدر رفت آب جلوگیری شود.

خشکشویی فرش در محل

  • بدون نیاز به آبکشی
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت