نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

نظافت خانه کاری است که چه دوستش داشته باشیم، چه از آن متنفر باشیم بالاخره باید انجامش دهیم. حالا تصور کنید تمام آخرهفته‌تان را مشغول تمیزکاری خانه بودید و درست در لحظه‌ای که فکر می‌کنید بالاخره نظافت به پایان رسیده است، کسی روی شانه‌تان می‌زند و می‌گوید:
«تو تمام این مدت مشغول کثیف کردن خانه بوده‌ای!»

۱ – برنامهٔ مشخصی برای نظافت خانه ندارید

نه! منظورمان از برنامه نداشتن این نیست که روز مشخصی را در هفته به نظافت خانه اختصاص نمی‌دهید. درواقع برنامه‌‌‌ٔ مشخصی برای نحوهٔ نظافت خانه ندارید. بیش‌تر ما نظافت خانه را هر بار از جای نامشخصی شروع می‌کنیم. گاهی سراغ کمد لباس‌ها می‌رویم، بعد تخت را مرتب می‌کنیم و بعد کف اتاق را جارو می‌زنیم. گاهی هم نه، دوست داریم از گردگیری میز و کتابخانه‌مان شروع کنیم.

به هر حال نکته‌ای که موقع نظافت خانه باید به آن دقت کنید آن است که ترتیب تمیز کردن و مرتب کردن خانه باید به نحوی باشد که گرد و خاک از گوشه‌ای از اتاق یا آشپزخانه جمع شوند و به سمت درب خروجی هدایت شوند! مثلا در مورد آشپزخانه، ابتدا روی کانتر را دستمال بکشید و در ادامه کف آشپزخانه را تِی بکشید.

۲ – دستمال گردگیری‌تان تمیز است؟

این بار که سراغ شستن ظرف‌ها‌ رفتید، این آمار عجیب اما واقعی را با خودتان مرور کنید. اسفنجی که با آن ظرف می‌شویید می‌تواند حاوی ۳۲۰ میلیون باکتری بیماری‌زا باشد. بنابراین موقعی که مشغول نظافت هستید، همین اسفنج آلوده می‌تواند دست‌ها، دهان و چشم‌های شما و البته هر وسیله‌ای که با آن برای شستشو در تماس بوده را آلوده کند. همچنین حتما باید حواستان به رعایت اصول جلوگیری از آلرژی به گرد و خاک باشد.

به همین دلیل قبل از شستن ظرف‌ها و یا نظافت خانه، از تمیز بودن اسکاچ، اسفنج و دستمال‌های گردگیری مطمئن شوید. همچنین بعد از هر بار نظافت خانه دوباره آن‌ها را برای دفعات بعدیِ تمیزکاری خانه بشویید و خشک کنید.

۳ – به شستشوی تشک‌های خوشخواب اهمیت نمی‌دهید

وقتی از نظافت و شستشوی تشک‌های خوشخواب صحبت می‌کنیم، دو نکته ذهنمان را مشغول می‌کند:

  • «من از ملحفه برای روی تشک‌ها استفاده می‌کنم و روی تشک‌ها را هم با پارچه پوشانده‌ام. پس به این زودی‌ها کثیف نخواهند شد.»
  • «برای تمیز کردن تشک، باید چه کار کنم؟ هر روشی که به ذهنم می‌رسد باعث نفوذ رطوبت به بافت تشک و خراب شدن آن می‌شود.»

البته که حق با شماست. تشک‌ها دیرتر از پتو، روبالشی و ملحفهٔ شما نیاز به رسیدگی دارند، اما اگر به آن رسیدگی نشود تجمع گرد و غبار و بوی ناخوشایند تعریق بدن هنگام خواب باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی خواهد شد. اما برای شستشوی تشک‌های خوشخواب، مطمئن‌ترین روش خدمات مبلشویی است. متخصصین شستشوی مبلمان در محل می‌توانند شستشوی مبل و تشک خوشخواب شما را بدون دردسر در خانه انجام دهند. همچنین به کمک دستگاه مکش، تمام آلودگی‌ها، کف و رطوبت به محض پایان شستشو از تشک خارج خواهد شد.

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد می کنیم آموزش ما در رابطه با نحوه شستشو و آبکشی تشک خوشخواب در خانه را از دست ندهید.

۴ – تختهٔ گوشت شما به رسیدگی نیاز دارد!

اگر در حال خوردن چیزی هستید، از خواندن این پاراگراف بگذرید. چرا که آماری که در ادامه می‌گوییم کمی آزاردهنده است، اما تحقیقات نشان داده است که تختهٔ گوشت شما می‌تواند دویست بار بیش‌تر از سرویس بهداشتی آلوده باشد. همان تخته‌ٔ گوشت مستطیلی کوچکی که کمتر کسی به آن فکر می‌کند، می‌تواند به منبع عظیمی از جرم و آلودگی تبدیل شود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تخته‌ٔ مخصوص خرد کردن گوشت را از سبزیجات جدا کنید. همچنین بعد از هر بار استفاده به خوبی آن را بشویید و سپس کمی سرکه روی آن اسپری کنید. اجازه دهید یک شب تا صبح سرکه روی تختهٔ گوشت بماند و صبح روز بعد، تختهٔ گوشت را با کمی الکل یا مایع شوینده دوباره ضدعفونی کنید و بشویید.

۵ – به دمای آب ماشین لباسشویی دقت کنید!

دور کُند ماشین لباسشویی و آب سرد با لباس‌های ما مهربان‌تر است. اما استفادهٔ مداوم از آب سرد برای شستشوی لباس‌ها، ممکن است باعث انتقال میکروب از لباس‌های قبلی به لباس‌های جدیدی که برای شستشو داخل لگن ماشین لباسشویی می‌ریزید، بشود. چرا که آب سرد به اندازهٔ آب گرم توان از بین بردن میکروب‌ها را ندارد. همین موضوع باعث می‌شود در صورت استفادهٔ مداوم از آب سرد، مخزن ماشین لباسشویی شما آلوده شود و این آلودگی حین شستشوهای بعدی به لباس‌های دیگر منتقل شود.

در کنار خدمات خشکشویی آنلاین و در محل که می‌تواند یک گزینهٔ خوب و بی‌دردسر برای شستشوی لباس‌های حساس شما باشد، حتما دقت کنید که از آب گرم نیز برای شستشوی لباس‌هایی که کم‌تر حساس هستند، استفاده کنید و یا در دوره‌های معین اقدام به نظافت داخل ماشین لباسشویی کنید.

۶ – گاهی همه‌چیز از یک سطل زباله کثیف شروع می‌شود!

البته که شما سطل زباله‌تان را به طور منظم خالی می‌کنید و داخل سطل کیسهٔ مخصوص زباله قرار می‌دهید اما فراموش نکرده‌اید که باید برنامه‌ای منظم برای شستشوی داخل سطل زباله‌تان داشته باشید؟ 🙂

۷ – ماشین ظرفشویی هم به نظافت نیاز دارد

این که ماشین ظرفشویی شما می‌تواند از پس تمیز کردن ظرف‌ها بربیاید به این معنی نیست که می‌تواند از پس تمیز کردن خودش هم بربیاید. لبه‌های بیرونی ماشین ظرفشویی و زیر دستگاه لازم است هر چند مدت یک‌بار تمیز شود. این موضوع در مورد یخچال، فریزر و ماکرویو شما هم صدق می‌کند.

چطور خدمات نظافت منزل را به بهترین شکل ممکن دریافت کنیم؟

بله! نقاط زیادی از خانه هست که موقع نظافت خانه فراموششان می‌کنیم یا اگر بخواهیم با هم روراست باشیم باید گفت حوصلهٔ تمیزکردنشان را نداریم. اما لازم است برنامه‌ای مشخص برای نظافت قسمت‌هایی از خانه داشته باشیم که به مرور زمان کثیف می‌شوند. اگر تا به حال تمام کارهای نظافت منزل را خودتان انجام می دادید شاید زمان آن رسیده که با بهترین اپلیکیشن های خدمات منزل آشنا شوید. به طور مثال برای تمیزکاری‌های اساسی، دریافت خدمات نظافت اسپارد می تواند کمک کننده باشد.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت