نظافت راه پله

  • نظافت اصولی و سریع
  • رعایت کامل نکات بهداشتی

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

کارواش سیار در محل یکی از خدماتی است که به تازگی شناخته شده و در همین مدت طرفداران زیادی پیدا کرده است. از مهم‌ترین مزایای کارواش در محل می‌توان به شستشوی ماشین در محل مورد نظر شما و صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد. اما آیا کارواش بدون آب واقعا ممکن است؟ و آیا خودرو واقعا تمیز خواهد شد؟ این مطلب را بخوانید تا از زیر و بم کارواش سیار در محل سر در بیاورید.

کارواش نانو چگونه عمل می‌کند؟

اکثر شرکت‌هایی که سرویس کارواش در محل ارائه می‌کنند، ادعا دارند شستشو با مواد نانو و بدون نیاز به آب انجام می‌شود. برای این‌که بدانیم آیا شستشو بدون آب نتیجه‌ی دلخواه ما را به همراه دارد یا خیر باید ببینیم نقش آب در کارواش‌های معمولی و شستشوی اتومبیل چیست:

آب، یک شوینده‌ی واسطه

زمانی که هر نوع آلودگی روی سطح قرار می‌گیرد، به دلیل جاذبه بین مولکولی یک نوع حالت چسبندگی ایجاد می‌شود. و در طول زمان با انباشته شدن ذرات و جرم‌های مختلف روی سطح ماشین، اتومبیل شما کثیف و کدر خواهد شد. زمانی که از آب یا آب و مواد شوینده‌ی برای شستشوی اتومبیل استفاده می‌کنید، مولکول‌های آب نقش یک واسطه را ایفا می‌کنند. هر چه مولکول‌های آب با سرعت بیشتری به سطح برخورد کنند، ذرات آلودگی را بیشتر جابه‌جا خواهند کرد و توانایی پاک‌کنندگی بالاتری خواهند داشت.

نانو، وارد می‌شود!

حالا فرض کنید به جای آب، ماده‌ی دیگری نقش این واسطه را ایفا کند. تکنولوژی نانو در مواد شوینده‌ نفوذ بسیار عمیق‌تری دارند و آلودگی‌ها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل می‌کنند. بنابراین بدون نیاز به آب، اتومبیل شما بسیار تمیزتر از کارواش با آب و کف خواهد شد.

نکته‌ی جالب‌تر آن‌که ذرات نانو با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا روی سطح اتومبیل، باعث می‌شود بعد از فرایند تمیزکاری تا مدت زمان بیشتری خودرو تمیز بماند و از آن در برابر جرم و آلودگی محافظت شود.

مراحل کلی شستشوی نانو

هرچند ممکن است در جزئیات مراحل شستشو در کارواش‌های مختلف، متفاوت باشد اما به صورت خلاصه بعد از اسپری کردن مواد نانو روی سطح خودرو، آلودگی‌ها جدا می‌شود. همزمان لایه‌ای ظریف از ذرات نانو در زیر آلودگی‌ها ایجاد می‌شود. با کشیدن دستمال مخصوص، آلودگی‌ها جذب حوله شده و بلافاصله دستمال دوم کشیده می‌شود. کشیدن حوله‌ی دوم باعث می‌شود همان لایه‌ی نانو که در ابتدا ایجاد شد، یکنواخت شود و سطح خودرو تمیز و براق به نظر برسد. همچنین واکس موجود در اسپری، به براق شدن خودرو کمک می‌کند.

معرفی انواع سرویس‌های کارواش سیار نانو در محل

اگر تا به حال از خدمات کارواش سیار استفاده کرده باشید، حتما متوجه تفاوت روند انجام سفارش با کارواش‌های اتوماتیک شده‌اید. در این میان کارواش‌های نانو که خدمات خود را در محل مشتری ارائه می‌کنند، فرایند متفاوت‌تری دارند. در این نوع کارواش بر خلاف کارواش‌ خانگی و کارواش واترجت از شوینده‌های نانو استفاده می‌شود. از آن‌جایی که کارواش نانو ممکن است کمی گران‌تر از شستشو با آب باشد، سرویس‌های اقتصادی (اکو) و ویژه (VIP) برای بودجه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

کارواش سیار اقتصادی (اکو-ECO)

این سرویس قرار است هزینه کارواش را در حد معقول و منطقی نگه دارد و در عین حال خدمات ممتاز کارواش را ارائه دهد. پس یک سرویس اقتصادی با کیفیت شستشوی تضمینی‌ است. در این سرویس کارواش هم با مواد نانو و هم شستشوی بخار انجام خواهد شد. سرویس روشویی نیز با قیمت منصفانه‌ای شامل شستشوی رینگ و لاستیک و شیشه‌ها است. به برق و آب نیازی نیست و همه‌ی این موارد توسط کارواش تامین می‌شود. از مواد با کیفیت نانو برای شستشو استفاده می‌کنند و حداقل زمان شستشو چهل و پنج دقیق خواهد بود. در انتها هم از سرویس نانو با یک هزینه‌ی مشخص و عادلانه استفاده کردید و هم برای مدت زمان بیشتری اتومبیل تمیز خواهند ماند. به این معنا که در دراز مدت از هزینه کارواش شما کاسته می‌شود.

کارواش سیار ویژه (ممتاز-VIP)

این سرویس مخصوص افرادی است که به دنبال یک کارواش متمایز و خاص هستند. سرویس‌های مختلف با شوینده‌های خاص و معتبر ارائه می‌شود. مثلا ممکن است از این سرویس برای کارواش ماشین در مناسبت‌های خاص مانند جشن و عروسی استفاده کنید. پس برای یک کارواش منحصر به فرد سراغ سرویس ویژه و VIP بروید. کیفیت شستشو تضمین شده خواهد بود و مواد شوینده همه از برندهای معتبر و درجه یک انتخاب می‌شوند.  در این زمینه شوینده‌های ساخت کره جنوبی حرف اول را می‌زنند که در سرویس کارواش در محل اسپارد از این مواد استفاده می‌شود. نظافت داخل اتومبیل مانند داشبورد و رودری‌ها با دقت تمام انجام می‌شود و برای مبل‌شویی نیز از دستگاه مخصوصی استفاده می‌شود. واکس داشبورد، موتورشویی، جلای رینگ و لاستیک، لکه‌بری مبلمان و اتاق و… همه از خدمات کارواش سیار VIP است.

با توجه به بودجه، موقعیت و کثیف بودن ماشین می‌توانید از سرویس کارواش سیار در محل استفاده کنید. شاید در نگاه اول هزینه کارواش اندکی گران‌تر به نظر بیاید، اما با کاهش دفعات نیاز اتومبیل به شستشو، خواهید دید در هزینه‌‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید و از همه مهم‌تر زمان را برای خودتان خریده‌اید. و چه چیزی بهتر از این!

در کارواش سیار در محل از چه شوینده‌هایی استفاده می‌شود؟

در خدمات کارواش سیار حرفه‌ای، معمولا از مواد تولید شده با تکنولوژی نانو و بخار آب به جای استفاده از شوینده‌های دیگر استفاده می‌شود. اما هر قسمت از اتومبیل شوینده‌ی مخصوص به خودش را دارد. به کمک این اسپری‌ها و البته با حضور یک نیروی متخصص کارواش، اتومبیل شما کاملا تمیز خواهد شد. تا جایی که نتیجه‌ی شستشو حتی از کارواش‌های مکانیزه نیز بهتر است.

اما یک کارواش سیار ممتاز از چه شوینده‌هایی برای شستشوی بخش‌های گوناگون خودروی مشتری استفاده می‌کند؟ باید بدانید که هر بخش از اتومبیل شما به مواد مخصوص خود و بعضا گران‌قیمت برای شستشو نیاز دارد و این موضوع را فقط کارواش‌های سیار حرفه‌ای و VIP در نظر می‌گیرند. اگر در حال حاضر از کارواشی سرویس می‌گیرید که برای تمیز کردن تمام سطوح اتومبیل شما از یک نوع شوینده یا واکس استفاده می‌کند، بهتر است هرچه زودتر به دنبال پیدا کردن یک کارواش جدید و مدرن باشید!

شوینده‌های داخل اتومبیل در کارواش سیار

مایع پاک‌کننده و جلادهنده داشبورد

از این مایع برای پاک کردن و پولیش داشبورد استفاده می‌شود. همچنین باعث محافظت از سطوح در برابر نور مستقیم آفتاب می‌شود. در صورتی که در کارواش سیار از این محلول استفاده شود، به دلیل دارا بودن فرمولاسیون آنتی استاتیک مانع از نشست گرد و غبار روی داشبورد اتومبیل خواهد شد.

اسپری پاک‌کننده مبل

از اسپری پاک‌کننده برای تمیز کردن مبلمان پارچه‌ای داخل خودرو استفاده می‌شود. اگر جنس مبل از چرم است، باید از شوینده‌ی مخصوص دیگری استفاده شود. با اسپری پاک‌کننده بدون نیاز به آب می‌توان صندلی، تودوزی داخل، کف و سایر سطوح الیافی داخل ماشین را تمیز کرد. کافی‌ست محلول روی یک اسفنج تمیز اسپری شود و به صورت چرخشی روی سطح پخش شود. در انتها کف و آلودگی‌ها توسط یک دستمال حوله‌ای به آرامی تمیز می‌شود.

کرم پاک‌کننده و محافظ چرم اتومبیل

این محصول اثر پاک‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی دارد و از ترک خوردن سطوح چرمی جلوگیری می‌کند. همان‌طور که قبلا نوشته‌ایم برای نگهداری و شستشوی مبل چرم باید سراغ روش‌های دیگری رفت. از این اسپری برای چرم‌های رنگی نیز می‌توان استفاده کرد.

اسپری بو زدا و خوشبوکننده داخل اتومبیل

نظرات کاربران نظافت راه پله

درخواست نظافت مشاعات

برای از بین بردن کامل بوی نامطبوع مانند بوی دود سیگار داخل اتاق ماشین، متخصص کارواش از این اسپری استفاده می‌کند. مزیت آن نسبت به سایر اسپری‌های خوشبوکننده در این است که قدرت بیشتری دارد و دارای فرمولاسیون تخریب مولکولی برای خنثی کردن بوی نامطبوع است.

شوینده‌های بدنه اتومبیل در کارواش سیار

اسپری لکه‌برِ پیش‌شستشوی اتومبیل

پیش از شروع شستشو بدنه خارجی اتومبیل، از این اسپری برای از بین بردن تمام لکه‌های روغن، قیر، آلودگی‌های ناشی از ترافیک و جرم‌های پایدار غیرقابل شستشو مانند فضولات پرندگان و حشرات خشک‌شده استفاده می‌شود. بنابراین قبل از شستشو و پولیش، بدنه اتومبیل، دور چرخ‌ها، کاپوت و دریچه بین چراغ‌های جلو با این محلول تمیز می‌شوند.

مایع شستشو و واکس بدنه

نیروی کاربلد کارواش برای شستشوی بدنه خارجی اتومبیل از مایع مخصوص تمیز کننده و جلادهنده استفاده می‌کند. این مایع نه تنها آسیبی به رنگ خودرو وارد نمی‌کند، بلکه از آن محافظت نیز خواهد کرد. همچنین با ایجاد یک لایه محافظ باعث می‌شود اتومبیل برای مدت بیشتری تمیز و عاری از گرد و غبار بماند.

اسپری واکس و پولیش بدنه

کاربرد این اسپری در پایان شستشوی ماشین است. اسپری کردن آن روی بدنه خودرو بعد از اتمام کارواش، باعث پولیش و درخشندگی طولانی‌مدت بدنه و محافظت از رنگ اتومبیل در برابر نور مستقیم و یا باد و باران می‌شود. عملکرد اصلی این محلول، جلوگیری از اکسید شدن رنگ در طول زمان است.

اسپری لاستیک‌شوی و جلادهنده

برای تمیز کردن لاستیک‌ها هم یک شوینده‌ی مخصوص وجود دارد. به کمک این شوینده، لاستیک‌ها مانند روز اول درخشان می‌شوند. از مزایای دیگر آن ترمیم تایر، از بین رفتن لکه‌ها و اثرات شیری‌رنگ و جلوگیری از ترک خوردن لاستیک است. از این محلول برای تایرها، روکش‌ها و سایر سطوح لاستیکی و پلاستیکی مشکی اتومبیل و موتورسیکلت می‌توان استفاده کرد.

اسپری براق‌کننده رینگ

این اسپری قابلیت شستشو و براق‌کنندگی انواع رینگ‌های آلیاژ آلمینیوم و استیل و پلاستیک فشرده را داراست. خاصیت غیر اسیدی دارد و از جلای آلیاژ محافظت می‌کند. در انتها رینگ ماشین کاملا برق می‌افتد چرا که تمام لکه‌ها، جرم‌های روغنی، نفتی و گرده لنت از بین خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: چگونه لنت ترمز را تعویض کنیم؟ در ۱۶ مرحله ساده!

اسپری شیشه‌شوی ضد بخار

برای تمیز کردن داخل و خارج شیشه باید از محلولی استفاده شود که علاوه بر شستشوی کامل، از بخار گرفتن سطوح داخلی شیشه جلو و پنجره‌ها نیز جلوگیری کند. به کمک تکنولوژی نانو، بدون نیاز به آب و کف، شیشه‌ها کاملا تمیز می‌شوند. در کارواش سیار، با اسپری کردن مقداری از این محلول و تمیز کردن آن با دستمال نخی یا کاغذی، شیشه‌ها دوباره تمیز و براق خواهند شد.

به خاطر داشته باشید که استفاده از مواد شوینده مخصوص در هنگام کارواش باعث حفظ کیفیت و ماندگاری سطوح اتومبیل شما خواهد شد و بعد از صدمات ناشی از تصادفات رانندگی هیچ چیز به اندازه کارواش غیرحرفه‌ای و غیراصولی و با استفاده از مواد نامناسب و بی‌کیفیت به ظاهر و تمیزی اتومبیل شما آسیب نخواهد زد.

نکاتی که باید هنگام دریافت خدمات کارواش سیار در محل به آن‌ها توجه کنید

قبل از ثبت سفارش تلفنی یا حتی ثبت سفارش آنلاین از طریق اپلیکیشن‌های مختلف، به پنج نکته مهم زیر توجه کنید تا تجربه بهتری از این سرویس برای‌تان رقم بخورد:

استفاده از شوینده‌های نانو واقعی برای کارواش

ماده اصلی تشکیل دهنده این شوینده‌ها پودر نانو است. شوینده‌های با کیفیت نانو، حاوی آنزیم‌های مختلفی برای از بین بردن انواع جرم از روی اتومبیل هستند. آنزیم مخصوص شستشو، آنزیم چربی‌زدا، آنزیم محافظت از رنگ در برابر اشعه ماورا بنفش و آنزیم مخصوص جرم‌گیری در این شوینده‌ها باعث پاک شدن آلودگی‌ها می‌شوند. همچنین پودر نانو باید درجه PH خنثی داشته و با محیط زیست هم سازگار باشد. کارکردهای دیگر شوینده نانو، صرفه‌جویی در هزینه کارواش و مصرف آب و انواع دیگر شوینده است. متخصص کارواش قبل از شروع کار آلودگی‌های برجسته را از سطح خودرو پاک کرده و بقیه‌ی کار توسط شوینده‌های نانو انجام خواهد شد.

هزینه کارواش سیار

هزینه کارواش قبل از شروع کار باید مشخص شود. این ویژگی بیشتر در اپلیکیشن‌های آنلاین خدماتی دیده می‌شود. قبل از شروع سفارش مشخصات ماشین (اتاق بزرگ، اتاق کوچک و… ) و خدمات درخواستی (موتورشویی، واکس داشبورد، جلای رینگ و لاستیک و…) را وارد می‌کنید و هزینه به صورت هوشمند محاسبه و به شما اعلام می‌شود. برخی سرویس‌ها یک قدم فراتر رفته و با ارائه سرویس‌های اقتصادی (اکو) و ویژه (VIP) خدمات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات جانبی کارواش

اگر از خدمات کارواش نانو استفاده می‌کنید، بهتر است شستشوی ماشین توسط مجموعه‌ای انجام شود که علاوه تمیز شدن بیرون ماشین، سرویس‌های دیگری داشته باشد. مانند لکه‌بری از ماشین و داخل اتاق، موتورشویی، نظافت داخل اتاقک، واکس فرمان و مواردی از این دست. در این حالت دیگر واقعا نیازی به کارواش اتوماتیک و یا کارواش دستی نخواهید داشت.

عدم نیاز به آب و احتمالا برق در کارواش

سرویس حرفه‌ای کارواش سیار در محل به این معناست که شما به عنوان مشتری موظف به تامین آب و برق برای شستشو نیستید. سرویس‌های لوکس کارواش، برای شستشوی اتومبیل تجهیزات مخصوص خودشان را دارند. تجهیزاتی که برای حمل و نقل و استفاده از آن به جای موتور به ماشین نیاز است که در این حالت برق نیز توسط ژنراتوری که متخصص کارواش همراه خود می‌آورد، تامین می‌شود. در برخی موارد که متخصص کارواش با موتور به جای اتومبیل به محل مشتری مراجعه می‌کند ممکن است برای شارژ جاروبرقی یا به شبکه برق نیاز داشته باشید. به این ترتیب نیازی نیست بعد از دریافت خدمات کارواش به فکر نظافت پارکینگ باشید.

پشتیبانی فعال

چه قبل از سفارش و چه بعد از آن و حتی در طول سفارش، باید به یک مرجع مطمئن برای پیگیری روند شستشوی خودرو و انجام کار، سوالات و یا مشکلات احتمالی دسترسی داشته باشید. بنابراین کارواش سیار در محل باید واحد پشتیبانی فعال و پاسخگویی نیز داشته باشد. از این نکته به هیچ عنوان غافل نشوید!

نظافت راه پله

  • نظافت اصولی و سریع
  • رعایت کامل نکات بهداشتی
درخواست نظافت مشاعات