خدمات پرده شویی

  • شستشو و تحویل فوری
  • براساس نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)

آیا با پرده های والان دار یا پرده های مخمل آشنا هستید؟ می دانید در صورت کثیف شدن این پرده ها چگونه باید آن ها را بشویید؟ آیا می توان پرده های والان دار را در خانه شست؟ بهترین روش شستن پرده والان دار را می دانید؟ در این مقاله بهترین پاسخ برای این پرسش ها را ارائه خواهیم کرد.

پرده های مخمل یا والان دار از جمله پرده هایی هستند که اصالت و زیبایی خاصی به خانه شما می دهند. این زیبایی تا زمانی ادامه دارد که آلودگی و گرد و غبار پرده شما را آلوده نکرده باشد؛ بنابراین شستشوی پرده والان دار از مواردی است که باید در برنامه نظافت منزل خود داشته باشید.

حتما الان از خود می پرسید اما چگونه؟ روش شستن پرده والان دار چگونه است؟ کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با پرده های والان دار و بهترین نحوه شستشوی آن آشنا شوید.

پرده والان دار چیست؟

پیش از پرداختن به روش شستشوی پرده والان دار بهتر است با جنس و ویژگی های آن آشنا شویم. به احتمال زیاد این نوع از پرده همان پرده ای است که هم اکنون در منزل جلوی چشمان شما می باشد. به پرده خود نگاه کنید. آیا در قسمت های کناری و بالای آن از پارچه ای برای تزئینات استفاده شده؟ اگر پاسخ شما بله است پس شما در منزل خود پرده والان دار دارید.

پرده والان دار چیست؟

والان ها در واقع بیشتر جنبه تزئینی دارند و باعث زیبایی پرده های توری و قاب پنجره می شوند. این تزئینات در رنگ ها و انواع مختلف عرضه می شوند. مهم ترین عامل تاثیر گذار در انتخاب والان مناسب، نوع دکوراسیون منزل شما است. افراد با توجه به مدرن و یا کلاسیک بودن دکوراسیون منزل خود می توانند انواع مختلفی از والان ها از جمله والان یک طرفه، والان دو طرفه، والان گیپور و … انتخاب کنند.

آیا منظور از پرده مخمل همان والان پرده است؟

در قسمت پیشین دانستیم که والان پرده چیست؟ اما آیا والان پرده و پرده مخمل هر دو به یک مفهوم اشاره دارند؟ اگر این دو کلمه را در نوار جستجو خود تایپ کنید، مقالات مشابهی برای پرده مخمل و والان پرده خواهید یافت. این موضوع شاید تا حدودی باعث سردرگمی شما شود. بیایید در ادامه این راهنما با کمک هم دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم.

نظرات کاربران خدمات پرده شویی

درخواست پرده شویی در محل

آیا منظور از پرده مخمل همان والان پرده است؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، والان پرده در جنس های مختلفی عرضه می شود. یکی از جنس های محبوب برای والان، پارچه مخمل می باشد. علت آن را می توان به شکل خاص و پرز های درخشان پرده مخمل ربط داد. بنابراین پرده مخمل نوعی از والان ها است که بسیار پر کاربرد می باشد. به همین دلیل ممکن است در برخی مواقع این دو کلمه به جای یکدیگر به کار برده می شوند.

نکته حایز اهمیت دیگری نیز وجود دارد. پرده مخمل به علت ضخیم بودن جلوی تابش نور خورشید را به صورت کامل می گیرد؛ بنابراین نمی توان آن را به تنهایی و به عنوان پرده اصلی به کار برد. به همین علت پرده مخمل در کنار پرده های توری معمولا به عنوان والان استفاده می شود. این هم دلیل دیگری برای به کار بردن این دو کلمه به جای یکدیگر!

آیا می توان والان را برای همه پرده ها به کار برد؟

این مسئله کاملا به سلیقه شما بستگی دارد، اما از والان بیشتر برای پنجره های بزرگتر و قدی استفاده می شود. برای مثال می توان به پرده اتاق پذیرایی، رستوران و سالن های مجلل اشاره کرد. در واقع هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در اتاق خواب و یا سایر اتاق ها وجود ندارد اما بهتر است شرایط محیط نصب پرده را نیز در نظر بگیرید. مثلا در آشپزخانه پرده والان دار نه تنها جلوه چندانی نخواهد داشت بلکه زود به زود نیز آلوده خواهد شد.

بهترین روش شستشوی پرده والان دار در خانه چیست؟

اگر والان پرده شما یک تکه کوچک و سبک باشد، شاید بتوانید آن را در منزل شستشو دهید. توجه داشته باشید که هر یک از روش های شستن والان پرده حتی اگر به درستی نیز انجام شوند، ممکن است به بافت پرده آسیب برسانند. پس اگر در مورد نحوه شستشو والان و جنس آن مطمئن نیستید، همین الان از متخصص پرده شویی کمک بگیرید یا ادامه این مطلب را بخوانید.

2 روش شستشوی پرده والان دار در خانه

اکنون بیایید به ۲ روش از روش‌های گوناگون شستشوی انواع پرده در منزل بپردازیم:

شستشوی والان پرده با روش دستی

پیش از بررسی مراحل، توجه داشته باشید که مهم ترین مسئله در شستشوی دستی والان حفظ یکپارچگی و بافت پرده است. اگر والان شما از جنس پارچه مخمل باشد، اهمیت این موضوع بیشتر می شود. بیایید به بررسی مراحل شستشوی دستی بپردازیم:

  • ابتدا محلول شستشو را درون تشت بزرگی بریزید. سپس آن را با آب رقیق کنید.
  • پرده را درون محلول قرار دهید. ۱ الی ۲ ساعت زمان برای خیس خوردن پرده نیاز است.
  • پس از طی شدن این زمان، به آرامی به قسمت های مختلف پارچه فشار وارد کنید. این کار به شستشوی چرک ها کمک می کند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید پارچه را چنگ بزنید.
  • با انجام مرحله قبل چندین بار آب تشت را عوض کرده و مجدد آب تمیز درون آن پر کنید.
  • پس از شستشو کف و آلودگی ها، پرده را به آرامی از آب درون تشت بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خشک شود.

شستشوی والان پرده با لباسشویی

روش شستن پرده والان دار با استفاده از لباسشویی، راحت تر از روش دستی است. اما در این روش نیز باید به تعدادی از نکات مهم توجه لازم را داشته باشید. مهم ترین نکته میزان گنجایش ماشین لباسشویی شما است. به طور معمول لباسشویی های خانگی برخلاف نمونه های صنعتی حجم کمی دارند و قادر به تحمل سنگینی پرده های والان درا نیستند. دراین صورت بهتر است از متخصصان پرده شویی کمک بگیرید. اگر والان شما فقط تکه ی کوچکی باشد، می توانید از لباسشویی خانگی خود استفاده کنید. مراحل شستشوی آن عبارت اند از:

شستن پرده والان دار در لباسشویی

  • ابتدا محلول شستشوی مناسبی را بر اساس جنس والان پرده خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از محلول های اسیدی و بسیار غلیظ استفاده کنید.
  • برای حفظ بافت پارچه والان پرده، دور ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. بهتر است آن را در کمترین حالت دور لباسشویی قرار دهید.
  • پس از اتمام شستشو، والان را در حالت خیس از ماشین لباسشویی خارج کنید. به هیچ عنوان اجازه ندهید والان در لباسشویی خشک شود.

بهترین روش شستشوی پرده والان دار چیست؟

خب! به مهم ترین بخش این مقاله رسیدیم. همان طور که در قسمت پیشین بررسی کردیم، شستن والان ها کوچک با روش دستی و با لباسشویی امکان پذیر می باشد اما با چالش هایی روبرو است. برای مثال تعیین بهترین درجه حرارت و شوینده مناسب بر اساس جنس پارچه کار دشواری می باشد. علاوه بر این والان پرده ها به علت نصب شدن در پنجره های قدی و بزرگ، معمولا ابعاد و حجم زیادی دارند. در این صورت چطور باید آن ها را شست؟ اصلا جای نگرانی نیست! خدمات شستشوی پرده مکانیزه برای شما بهترین گزینه است. با این روش دیگر نیاز نیست نگران نوع شوینده و دور ماشین لباسشویی باشید!

خدمات شستشوی تخصصی پرده

جمع بندی

در ابتدای متن به پرسش هایی از جمله ” پرده والان دار چیست؟ والان پرده چیست؟ آیا والان همان پرده مخمل است؟ ” پاسخ دادیم. دانستیم که پرده های والان دار برای اتاق های بزرگ و پنجره های قدی مناسب هستند. در بررسی روش شستن پرده والان دار به ۲ روش شستشوی دستی و شستشو با ماشین لباسشویی پرداخیتم و نقاط صعف آن را بیان کردیم. در انتها نتیجه گرفتیم که بهترین روش شستن پرده والان دار، استفاده از خدمات شستشوی پرده و متخصصان این حوزه است.

آیا والان پرده شما نیاز به شستشو دارد؟ همین حالا با اسپارد تماس بگیرید.

خدمات پرده شویی

  • شستشو و تحویل فوری
  • براساس نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)
درخواست پرده شویی در محل