نظافت راه پله

  • نظافت اصولی و سریع
  • رعایت کامل نکات بهداشتی

خدمات نظافت راه پله از خدمات نظافتی بیرون خانه محسوب می شود. برای دریافت چنین خدماتی یا باید سراغ شرکت‌های خدماتی رفت یا به صورت چشم بسته به یکی از نیروهای متفرقه اعتماد کرد. پیدا کردن نیروهای متفرقه نه چندان معتبر کار سختی نیست، درحالیکه پیدا کردن شرکت معتبر معمولا وقت گیر و نیازمند بررسی بیشتر در مورد انواع شرکت های خدماتی است.

امروز با بیان چند تجربه واقعی و مقایسه آن‌ها، سعی می‌کنیم بهترین و واقعی‌ترین تصویر از عملکرد شرکت‌های خدماتی و نیروهای نظافتی فعال در صنف نظافت را ترسیم کنیم. با بررسی موارد زیر می توانید خیلی راحت تر یک شرکت و یا نیروی مستقل معتبر برای خدمات نظافت راه پله را از نیروهای غیرقانونی تشخیص دهید. پس اگر می خواهید در روزهای پایانی از خانه تکانی منزل بهترین خدمات را دریافت کنید، در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

فعالیت قانونی شرکت‌های معتبر خدمات منزل: از رویا تا واقعیت!

با جستجوی عبارت «شرکت خدمات نظافت منزل» با انبوهی از اسم‌ها و شماره‌تماس‌ها روبه‌رو خواهید شد که هر یک با ادعاهایی مانند «اعزام نظافتچی حرفه‌ای به تمام نقاط تهران» یا «اعزام نیروی آقا یا خانم در اسرع وقت» و یا از همه عجیب‌تر با ادعای «برگشت کامل وجه در صورت نارضایتی مشتری» خدمات خود را ارائه می‌کنند. یکی از نابه‌سامانی‌های اساسی در مورد فعالیت شرکت‌های خدماتی، نبود اتحادیه‌ای ویژه برای نظارت بر فعالیت این شرکت‌هاست.

هر چند قرار بود فعالیت شرکت‌های خدماتی زیرنظر اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان انجام شود، اما آن‌چه مشخص است این است که این اتفاق هنوز نیفتاده است. پس اگر شرکتی ادعای فعالیت معتبر و قانونی دارد، در بهترین شرایط از اتاق اصناف و بازرگانی مجوزهای لازم را گرفته‌ است.

اما در واقعیت به خاطر داشته باشید تعداد شرکت‌های معتبر خدمات نظافت راه پله بسیار کم و انگشت‌شمار است. این شرکت‌ها را می‌توانید از روی نام، سابقه سال‌های فعالیت و بررسی مجوزها بشناسید. پس پیش از ثبت سفارش خود در این شرکت‌ها از سال‌های فعالیت و رضایت مشتریان آن‌ها آگاه شوید. این کار به سادگی با مراجعه به وبسایت و یا شبکه‌های مجازی ارائه کنندگان خدمات قابل بررسی است.

خدمات نظافت راه پله

شرکت‌های آنلاین نظافت: تجربه‌ای جدید از خدمات نظافت راه پله

از حدود ۵ سال پیش و بعد از رونق گرفتن کسب و کارهای آنلاین مانند اسنپ و دیجی‌کالا، کم کم نام اپلیکیشن‌های مختلفی در حوزه خدمات منزل به گوش می‌رسید. اپلیکیشن‌هایی که کار خود را با ارائه سرویس‌های نظافت برای خانه و محل کار آغاز کردند.

ادعای تمام این شرکت‌ها اعزام نیروی آموزش‌دیده، ماهر و با تجربه نظافتی و تامین امنیت مشتری در طول سفارش بود. ادعایی که تنها زمان ثابت می‌کرد این شرکت‌ها تا چه حد بر تعهدات خود پایبند خواهند ماند.

با ورود اپلیکیشن‌های مختلف خدماتی، جستجوی عباراتی مانند خدمات آنلاین و اپلیکیشن نظافت نیز روندی صعودی پیدا کرده است. با گذشت زمان و شناخت نیازهای افراد از خدمات نظافت، هم بر تعداد اپلیکیشن‌های نظافت اضافه شد و هم تلاش این کسب و کارها برای ارضای نیاز جامعه دو چندان شد.

البته باید به خاطر داشت اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌های زیادی قصد دارند بخش عمده‌ای از بازار خدماتی را از آن خود کنند و در این میان تنها تعداد محدودی از این اپلیکیشن‌های خدماتی توانسته‌اند خدماتی قابل قبول و ممتاز ارائه کنند.

ارائه خدمات ممتاز و معتبر از شروع فرایند ثبت سفارش، نحوه طراحی کاربردی اپلیکیشن، شیوه طراحی وبسایت تا خدمات پشتیبانی را شامل می شود. در نتیجه شرکت‌هایی همواره در این مسیر موفق بوده‌اند که همه این نکات را رعایت کرده باشند.

چه نهادی بر روند فعالیت شرکت‌های اینترنتی نظافت راه پله دارد؟

اپلیکیشن‌های نظافت و شرکت‌های خدمات آنلاین منزل علاوه بر اخد مجوزهای لازم مثل مجوز ثبت و پروانه کسب لازم است از نهادهای دیگر مانند اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز مجوز بگیرند. همچنین اخذ و درج نماد اعتماد الکترونیکی در سایت شرکت خدماتی لازم است. در کنار نماد اعتماد الکترونیکی، همکاری با پلیس فتا در زمینه بررسی سوءپیشنیه افرادی که به عنوان نیروی نظافت جذب و استخدام این شرکت‌ها می‌شوند، به تامین امنیت سفارش‌های نظافت کمک می‌کند.

یکی از کارهای نظارتی که توسط خود کسب و کارهای آنلاین در زمینه خدمات نظافتی منزل ارائه می شود، توجه به روند ثبت نام متخصص است. شرکت‌های معتبر معمولا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در زمینه ثبت نام متخصصین و تحویل سفارش به آنان دارند. از جمله این قوانین می توان به دریافت سابقه کیفری و سایر سوابق کاری فرد اشاره کرد.

امکان انتخاب بسته‌های خدمات نظافتی راه پله آنلاین!

برخی از سرویس‌های ارائه دهنده خدمات همانند اسپارد، بسته‌های مختلف خدمتی را برای مشتریان خود طراحی کرده اند. اما منظور از یک بسته خدمتی چیست؟ اصلا چنین بسته‌های مجزایی به چه دردی می خورند؟

خب بیایید با بررسی یک مثال آن را به وضوح توضیح دهیم. برخی از مشتریان ترجیح می دهند یک نظافتچی منزل صفرتا صد را برعهده بگیرد و هر لوازم شوینده و وسایل نظافتی که نیاز است همراه خود داشته باشد. در کنار این افراد برخی دیگر از مشتریان دوست دارند از شوینده مورد نظر خود برای نظافت راه پله ها و دیگر بخش های منزل استفاده شود.

نظرات کاربران نظافت راه پله

درخواست نظافت مشاعات

در بسیاری از شرکت‌های آنلاین توجه چندانی به سلیقه مشتری نمی شود. هرچند شما می توانید این مسئله را مستقیما با خود نیروها در میان بگذارید اما در هزینه تفاوت چندانی نخواهید دید. در واقع حتی اگر بخواهید نظافت منزل با شوینده‌های خود شما انجام شود، مجبور خواهید بود هزینه نظافت همراه با شوینده را بپردازید.

برای جلوگیری از این اتفاق در اسپارد شما می توانید دو دسته از خدمات نظافت منزل را بر اساس نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. اطلاعات بیشتر در خصوص دو دسته از خدمات نظافت پرمیوم و نظافت منزل استاندارد را می توانید با کلیک کردن روی هریک مطالعه کنید.

خدمات نظافتی راه پله آنلاین

تاثیر آموزش بر خدمات نظافت راه پله!

معمولا وقتی از خدمات نظافت راه پله حرف می زنیم، تمرکز اصلی صرفا بر راه پله نیست و کل فضای بیرونی منزل را دربر می گیرد. تمیز کردن محیط بیرونی منزل با اتاق‌های داخلی واحدها متفاوت است. در نتیجه برای این خدمات به افراد متخصصی نیاز خواهیم داشت که آموزش‌های لازم را دریافت کرده باشند.

پس اگر می پرسید برای خدمات نظافت راه پله شرکت‌ها بهتر هستند یا افراد متفرقه؟ باید بگوییم هرکدام که آموزش دیده است. معمولا در خصوص نیروهای متفرقه مرجع خاصی برای بررسی میزان آموزش و کارآزمودگی فرد وجود ندارد. در حالیکه مواردی از این دست به خوبی در وبسایت شرکت‌های معتبر قابل مشاهده و بررسی است.

بیشتر بخوانید: ۱۵ نکته که نظافتچی ساختمان دوست دارد شما بدانید!

شرکت‌های سنتی خدمات نظافت چگونه فعالیت می‌کنند؟

حقیقتی که در همین ابتدا باید بگوییم آن است که شرکت‌های نظافتی معتبر و دارای مجوز بسیار کم و انگشت شمار هستند. تا جایی که از میان هزار شرکت خدمات نظافت راه پله فعال، تنها حدود سی یا چهل شرکت خدماتی هستند که زیر نظر اتاق اصناف فعالیت می‌کنند، یعنی چیزی حدود چهار درصد!

اما چرا شرکت‌ها اقدام به اخذ مجوز و فعالیت قانونی نمی‌کنند؟ پاسخ ساده است. راه‌اندازی چنین کسب و کاری نیاز به سرمایه چندانی ندارد، تا جایی که بسیاری از این «به اصطلاح شرکت‌ها!» در برخی ایام خاص سال مانند شب عید تنها با داشتن یک خط تلفن ثابت و پخش تراکت و آگهی شروع به کار می‌کنند.

اگر دقت کرده باشید در بیشتر آگهی‌های نظافت خانه و خدمات نظافت راه پله تنها یک شماره تلفن ثابت یا شماره همراه درج شده و خبری از آدرس یا اطلاعات بیشتر نیست. عدم درج آدرس اولین نشانه‌ای است که بر فعالیت غیرمجاز واحد اشاره می‌کند. چرا که در صورت وجود آدرس مشخص و با پیگیری شکایات افراد ناراضی، محل شرکت پلمپ خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که صرفا ثبت شرکت و ارائه آدرسی نامعتبر به معنای قانونی بودن یک شرکت نیست. پس چاره کار چیست؟ از کجا باید در خصوص فعالیت قانونی شرکت‌ها مطمئن شد؟ یک وبسایت، اپلیکیشن و آدرس معتبر همراه با کارکنانی با نام و نشان مشخص می تواند نشانی از قانونی و واقعی بودن یک کسب و کار باشد.

شرکت قانونی نظافت راه پله

اعتماد به شرکت‌های نظافتی یا نیروهای مستقل نظافت راه پله؟

اگر تا به این‌جای مطلب را خوانده باشید، اطلاعات زیادی در مورد شرکت‌های معتبر و غیر معتبر  خدمات نظافت راه پله کسب کرده‌اید. در کنار شرکت‌های خدماتی آنلاین و سنتی، گزینه‌ای دیگر هم وجود دارد و آن اعتماد به افرادی است که غالبا توسط دوستان و آشنایان به یکدیگر معرفی می‌شوند و کار نظافت خانه را به عهده می‌گیرند.

تا اینجا همه‌چیز عالی به نظر می‌رسد! ارتباط مستقیم با یک نیروی قابل اعتماد و کارآزموده که توسط بستگان به شما معرفی شده و به نظر می‌رسد امتحانش را در کار نظافت پس داده است. اما این همه ماجرا نیست. برای روشن‌تر شدن موضوع توجهتان را به نکات زیر جلب می‌کنیم:

انجام سفارش نظافت در خانه شما توسط فرد به معنای امضای قراردادی نانوشته است که در آن نیروی نظافتچی در ازای دریافت دستمزد نظافت، اقدام به نظافت راه پله خانه شما در ساعات معین می‌کند. اما در واقعیت!

  • در واقعیت قراردادی بین شما و نیروی نظافت امضا نشده است. در صورت بروز کوچکترین اتفاقی مانند خسارت یا سرقت امکان پیگیری وجود ندارد. در حالیکه در خدمات نظافتی دریافت شده از شرکت‌های معتبر شما می توانید شکایت خود را به گوش پشتیبانی رسانده و خسارات را دریافت کنید.
  • گاهی لازم است از یک ماه قبل با نیروی نظافت هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا به شما وقت بدهد اما در خدمات آنلاین نظافتی شما می توانید برای هر زمانی که خواستید خدمات موردنظر را سفارش دهید. در نتیجه سرعت کار نیز در این دو نوع از دریافت خدمات تغییر پیدا می کند.
  • هزینه‌ها از قبل مشخص نیست و در بیشتر مواقع هزینه‌ای بیشتر تحت عنوان انعام نیز به او پرداخت می‌کنید. درحالیکه نیروهای خدماتی شرکت‌های معتبر ملزم هستند هزینه قانونی و از پیش تعیین شده را از شما دریافت کنند.
  • در صورتی که از کار نظافتچی ناراضی هستید، چاره‌ای جز تحمل و پرداخت هزینه نخواهید داشت. در حالی‌که سرویس‌های آنلاین خدماتی امکان تغییر متخصص در ساعت اول سفارش را فراهم کرده‌اند.

البته به خاطر داشته باشید مواردی که گفته شد قرار نیست همیشه اتفاق بیفتند. در شرایط مختلفی ممکن است حضور و همکاری با نیروی نظافتچی آزاد برای شما مناسب‌تر باشد. اما در صورت استخدام و همکاری با نیروی نظافتی همیشه به نکات و موارد امنیتی دقت کنید.

سرویس نظافت راه پله

نتیجه‌گیری

نتیجه آن‌که توصیه می‌کنیم خدمات نظافت راه پله را از طریق شرکت‌های خدمات منزل دریافت کنید. اما نه هر شرکتی! تنها شرکت‌های معتبر خدمات نظافت منزل قابل اعتماد هستند. هر چند تعداد این شرکت‌ها کم و انگشت‌شمار هستند و پیدا کردنشان کمی سخت به نظر می‌رسد، اما کاملا ارزشش را دارد.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، انتخاب از میان شرکت‌های آنلاین خدماتی است. تجربه مشتریان، ارزیابی محیط و امکانات اپلیکیشن و تماس با واحد پشتیبانی به شما کمک می‌کند انتخابی صحیح و رضایت‌بخش داشته باشید.

اسپارد به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین شرکت‌های آنلاین ارائه دهنده سرویس‌های مختلفی همچون نظافت، مبلشویی، قالیشویی، نقاشی و… همراه شماست تا با آسودگی خیال در هر ساعتی از شبانه روز می توانید سرویس مورد نظر خود را با روش های مختلف ثبت نمایید.

شما تابحال از خدمات شرکت‌های آنلاین استفاده کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای از این خدمات داشته اید؟ نظرات خود را با اسپارد مگ در میان بگذارید!

نظافت راه پله

  • نظافت اصولی و سریع
  • رعایت کامل نکات بهداشتی
درخواست نظافت مشاعات