نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

دردسرهای زیاد در رسیدگی و نگهداری از گل های طبیعی باعث شده است تا این روزها بازار گل های مصنوعی داغ شده و استفاده از آنها به عنوان جایگزین گل طبیعی رونق بگیرد. به خصوص آنکه نگهداری گل در آپارتمان ها مزیت های بسیاری دارد. اما این گل ها نیز به نوبه خود به رسیدگی و مراقبت نیاز داشته و باید در زمان های مشخصی نسبت به تمیز کردن گل مصنوعی اقدام کرد. مطلب پیش رو در همین راستا نگارش شده و روش هایی را شرح می دهد که در مراقبت از این نوع گل ها موثر واقع شده و به همیشه با طراوت بودن آن کمک می کند. با ما همراه باشید.

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از سشوار

سشوار یکی از بهترین و در عین حال کاربردی ترین و ساده ترین وسایل برای نظافت گل مصنوعی به حساب می رود. در حین استفاده از سشوار البته باید دو نکته را رعایت کرد: اول اینکه سشوار خود را در حالتی قرار دهید که سردترین دما را داشته باشد و دوم اینکه  این کار را در محیطی سر باز انجام دهید تا گرد و غبار برداشته شده از روی گلبرگ ها که حالا در هوا معلق هستند، پس از چند دقیقه یا چند ساعت بر روی بقیه وسایل خانه و یا دوباره بر روی همان گل ها ننشیند.

نظافت گل با سشوار

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از اسپری

اشتباه نکنید! در این روش منظور ما این نیست که اسپری خاصی تهیه کرده و برای نظافت گل ها استفاده کنید، بلکه طریقه کار به این صورت است که یک اسپری خالی را از آب و مایع ظرف شویی پر کننده (حدود چهار پنجم آن آب باشد) و سپس به وسیله یک شیشه خالی، این محلول را اسپری کنید تا تمامی گرد و غبار و کثیفی از لابه لای گل ها خارج شده و آزادانه بر روی زمین بریزند. (غالبا این روش برای گل های شیشه ای و گلهایی که جدا کردن آن ها از گلدان مشکل می باشد کاربرد دارد.)

نظافت گل مصنوعی با استفاده از دستمال نمناک

شاید ساده ترین راه در فرآیند تمیز کردن گل مصنوعی همین راه باشد. تنها کافی با یک پارچه نمناک اقدام به نظافت و غباررویی گل های مصنوعی خود نمایید. البته این روش کمی زمان بر است اما معمولا نتیجه ای عالی به همراه دارد.

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از قلاب پر

حتما با قلاب پر آشنایی دارید؛ وسیله ای که گرد و غبار را از روی وسایل پاک می کند. استفاده از پر برای تمیز کردن گلبرگ ها نیز می تواند مفید باشد اما به شرط آنکه گل ها زیاد کثیف نباشند و این کار به صورت هفتگی و مداوم صورت بگیرد (برای این منظور در میان تمامی قلاب پرها، استفاده از پر شتر مرغ به خاطر دارا بودن خاصیت الکترواستاتیک توصیه می شود). تنها مشکل این نوع تمیز کردن این است که شما فقط می توانید سطح گل را تمیز کنید و به شیار ها و چنگال ها و منافذ دسترسی ندارید و در نتیجه نمی توانید آنها را هم نظافت کنید.

مراقبت از گل مصنوعی

تمیز کردن گل مصنوعی به روش شستشو

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

یکی از مرسوم ترین روش ها در نظافت گل مصنوعی همین شیوه است. بدین ترتیب که گل ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل ظرفی که از آب ولرم و مایع ظرفشویی پر شده است گذاشته و سپس با آب سرد آبکشی کنید. در این روش هیچ گاه از وایتکس یا دیگر شوینده های شیمیایی استفاده نکنید، زیرا باعث از بین رفتن رنگ اولیه و جلای گل ها می شود. به علاوه استفاده از آب بسیار گرم و داغ ممکن است باعث باز شدن چسب گل ها شود.

تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از قلم مو

این روش هم کمی زمان بر بوده و نیاز به دقت زیادی دارد. در این شیوه کافی است قلم مو را به آرامی از بالا به پایین حرکت داده تا گل های شما تمیز شود. ویژگی بارز این روش امکان تمیز کردن تمام نقاط گل و شکاف های ریز موجود روی آن است.

تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از شیشه پاک کن

این روش به خصوص به براق شدن گل ها کمک می کند. به این ترتیب که محلول شیشه پاک کن را روی برگ ها و گل ها اسپری کرده و سپس به مدت حدود ۳۰ دقیقه در معرض نور آفتاب قرار دهید. نور خورشید باعث فعال شدن آمونیاک موجود در محلول شیشه پاک کن شدن و رنگ گل را نیز بازیابی می کند.

نظافت گل مصنوعی به وسیله بخار دادن به گل ها

در این روش در ابتدا باید دستگاه بخار را ترجیحا با بخار سرد روشن کرد و سپس گل ها و برگ ها را به دور آن چرخاند تا بخار کاملا وارد اجزای آن شود. سپس به وسیله یک تکه پارچه نازک سطوح را عاری از بخار آب و گرد و خاک می‌ کنیم.

تمیز کردن گل های مصنوعی با استفاده از آب لیمو

در این روش می توانید آب لیمو را در یک بطری اسپری خالی ریخته و آن را بر روی گل های خود اسپری کنید. اسید سیتریک موجود در آب لیمو به تخریب زدودن گرد و غبار کمک می کند. همچنین بهتر است برای جذب قطره های آب لیمو در زیر گلدان خود از یک حوله یا پارچه ضخیم استفاده کنید تا چیزی هدر نرود. علاوه بر آن می توانید سرکه (سرکه همیشه پاک کننده) را با آب لیمو ترکیب کنید (با نسبت تقریبا مساوی) و سپس روی گلبرگ ها بکشید تا گل تمیز شود.

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از اسپری تمیز کننده گل

در نهایت به سراغ اسپری مخصوص این کار می رویم. این اسپری ها از موادی تشکیل یافته اند که مختص نظافت گل بوده و از این جهت گزینه ای بسیار مناسب به حساب می روند. تنها قیمت آنها کمی بالا بوده و شاید در هر جایی پیدا نشوند. با این وجود اگر با این فاکتور مشکلی ندارید، به این گزینه به عنوان بهترین انتخاب نگاه کنید.

برق انداختن گل مصنوعی

نکات پایانی در مورد تمیز کردن و مراقبت از گل‌ مصنوعی

  • برای تمیز کردن گل‌ های ظریف که در معرض آسیب دیدگی هستند، از شوینده‌ های قوی یا روش‌ های خشک و بدون انعطاف استفاده نکنید.
  • قبل از تمیز کردن تمام گل‌ ها، روش انتخابی را بر روی یک گل امتحان کنید تا مطمئن شوید که محلول و یا روش انتخابی، آسیبی به آن‌ ها وارد نمی‌ کند. سپس، آن شیوه را بر روی بقیه گل‌ ها اجرا کنید.
  • تحت هیچ شرایطی از آب داغ یا بخار داغ برای تمیز کردن گل مصنوعی استفاده نکنید (آب ولرم و بخار سرد مناسب تر است)؛ زیرا حرارت و یا آب داغ باعث از بین رفتن چسب، باز شدن گلبرگ‌ ها و یا تغییر رنگ کلی گل منصوعی شده و در نهایت آن گل را خراب خواهد کرد.
  • استفاده از شوینده‌ های شیمیایی نامناسب و اسیدی مثل وایتکس آسیب‌ های جبران ناپذیری به گل‌ ها وارد خواهد کرد. برای تمیز کردن گل فقط از شوینده های مخصوص آن استفاده کنید.

حرف آخر اسپارد

گیاهان مصنوعی نیاز به کود و آب و مکمل های شیمیایی نداشته، در هر هوا و فضایی امکان قرارگیری دارند و نسبت به گل های طبیعی حساسیت کم تری از خود نشان می دهند. با این وجود اما مراقبت و رسیدگی به این گل ها کاری ساده نبوده و باید برای آن وقت صرف کرد. مطلب فوق نیز در همین جهت و در راستای ارائه راهکارهایی برای تمیز نگاه داشتن همیشگی گل های مصنوعی ارائه شد. در آخر به شما اطمینان خاطر می دهیم در صورتی که روش های استاندارد فوق را به کار بگیرید، یقینا طول بقای گل شما افزایش پیدا کرده و همواره به طراوت روز اول خواهد بود.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت