خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

لباس ها را نمی توانید به خوبی اتو کنید؟ اتو کردن لباس های مختلف برای شما هم سخت و وقت گیر است؟ اگر پاسختان بله است، یعنی وقت آن رسیده که با نحوه اتوی انواع لباس آشنا شوید. برای رفتن به محل کار و یا مدرسه نیاز است که به صورت روزانه مانتو، شلوار و یا پیرهن مردانه خود را اتو کنید. برای اتو کردن هر یک از انواع لباس ها روش و نکات خاصی وجود دارد. با دانستن این نکات دیگر نیاز نیست ساعات طولانی با اتوی لباس ها سر و کله بزنید.

بر اساس تحقیقات پوشیدن لباس اتو شده و مرتب علاوه بر تاثیر آن در روحیه افراد به افزایش اعتماد به نفس در محیط های کاری و دیگر اجتماعات نیز کمک می کند. پس بیایید تا به بررسی نحوه اتو کردن انواع لباس بپردازیم. سپس نکات و ترفندهایی که باید برای اتو کردن بدانید را نیز مرور خواهیم کرد. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

خود را برای اتو کردن لباس آماده کنید!

پیش از پرداختن به شیوه صحیح اتو کردن لباس های مختلف، بهتر است با نکات پیش از اتو زدن لباس ها آشنا شوید. انجام این کارها پیش از اتو کردن لباس، سرعت و دقت شما را افزایش خواهد داد. پس حتما این چهار نکته اساسی را در نظر بگیرید:

اتو زدن در اتاق لباس

نکات مهم در مورد نحوه اتو زدن لباس های مختلف

بهتر است این کار را در اتاق لباس و یا اتاق خواب خود انجام دهید. علت ضرورت این نکته، دسترسی راحت تر به رخت آویز، چوب لباسی ها و کمد است. با این کار دیگر نیاز نیست لباس خود را در گوشه ای رها کنید تا چند دقیقه بعد مجدد چروک شود. پس این موارد را دم دست خود داشته باشید. پس از اتو کردن با خیال راحت لباس ها را آویزان و آماده کنید.

آماده کردن میز اتو

در سال های گذشته بیشتر میز اتو های کوتاه رواج داشتند. به علت نشستن روی زمین برای استفاده از این میز ها فشار زیادی به کمر و پا ها وارد می شد. چنین شد که میز های اتو سرپایی محبوب شدند. بهتر است میز اتو بر اساس اندازه قد شما تنظیم شود تا به ستون فقرات و گردنتان فشار وارد نشود. در حالت کلی، قد استاندارد میز اتو حدود ۹۰ سانتی متر می باشد.

بهتر است برای مراقبت از لباس ها و همین طور میز اتو، با چند لایه پارچه روی آن را بپوشانید. البته در مدل های جدید تر دیگر نیازی به این کار نیست. میز اتو را چسبیده به دیوار قرار ندهید زیرا برگرداندن لباس ها و اتو کردن قسمت های مختلف آن ها سخت تر خواهد شد.

پارچه مرغوب نم داری را کنار دست خود داشته باشید.

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

برخی از پارچه ها در مقابل گرما و حرارت مستقیم اتو آسیب می بینند؛ بنابراین لازم است پیش از اتو زدن روی آن ها یک پارچه نم دار قرار داد. توجه داشته باشید که این نکته حالت عمومی ندارد و بر حسب نیاز می توانید از آن استفاده کنید. به جنس پارچه نم دار نیز توجه داشته باشید. بهتر است پارچه ی از جنس کتان را در نظر بگیرید تا رنگ و طرح آن روی لباس رد نیندازد.

تنظیم دمای اتو را فراموش نکنید!

تنظیم دمای اتو

اگر برای رسیدن به جایی عجله دارید و یا باید سر وقت در یک جلسه و دیداری حضور داشته باشید بهتر است چند دقیقه پیش از اتو کردن لباس ها، اتو را به پریز بزنید. با انجام این کار اتو سریع تر گرم می شود و دیگر نیاز نیست برای این مسئله معطل شوید.

نکته قابل توجه دیگر، تنظیم دمای اتو است. به طور معمول اتو کردن از دمای کم برای پارچه های لطیف شروع شده و در نهایت به اتو کردن لباس های ضخیم با دمای بالای اتو ختم می شود. پس با در نظر داشتن این نکته، در ابتدا دمای اتو را روی کمترین حالت آن تنظیم کنید.

آموزش اتو کردن لباس های مختلف

حالا که با نکات اولیه آشنا شدیم، بهتر است به بررسی نحوه اتوی انواع لباس ها بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

نحوه اتو زدن شلوار

آموزش اتو زدن شلوار

شلوار از لباس هایی است که توسط بانوان و آقایان استفاده می شود، پس آموزش صحیح اتو زدن آن برای همه بسیار ضروری است. مهم ترین نکته در مورد اتو زدن شلوار، تنظیم خط اتو است. ادامه کار اتو زدن شلوار راحت و سریع است. بیایید به بررسی مراحل اتو زدن شلوار بپردازیم:

  1. جنس شلوار و نکات مهم آن را از برچسب مراقبت لباس مطالعه کرده و دمای اتو را بر اساس آن تنظیم کنید.
  2. اولین مرحله اتو زدن جیب های شلوار است. برای این کار باید جیب ها را بیرون آورده و از اتو زدن آستر آن شروع کنید. رعایت این نکته از به جا ماندن خط کیسه جیب بر روی شلوار جلوگیری می کند.
  3. نوبت به کمر شلوار رسیده است. پیش از اتو زدن کمر آن را با دست صاف کنید. بر اساس جنس آن می توانید از یک پارچه نم دار نیز کمک بگیرید.
  4. پاچه های شلوار را به صورت منظم روی هم قرار داده و روی میز اتو بگذارید. اصلی ترین نکته اتو زدن شلوار در همین مرحله است و آن تنظیم کردن خط اتو شلوار است. سعی کنید از روی خط قبلی این کار را انجام دهید تا دو خط فاصله دار پدیدار نشود.
  5. قسمت انتهایی پاچه شلوار ها را فراموش نکنید. قسمت پایینی را از قسمت داخل نیز اتو کنید.

نحوه اتو زدن پیراهن مردانه

آموزش اتو زدن پیراهن مردانه

شاید از نظر عده زیادی اتو زدن پیراهن مردانه از سخت ترین لباس ها برای اتو زدن باشد. با آموزش اتو کردن لباس های مختلف، این کار نه تنها سخت نخواهد بود بلکه تبدیل به کاری لذت بخش نیز خواهد شد. پس اصلی ترین کار ما از بین بردن چروک و جلوگیری از چروک شدن مجدد پیراهن مردانه است. بیایید تا با مراحل مختلف آن آشنا شویم.

  1. اولین جایی که باید شروع کنیم، یقه پیراهن است. ابتدا طرف داخلی یقه را اتو کنید. سپس قسمت بیرونی آن را برگردانید و اتو زدن را تا لبه های یقه پیراهن ادامه دهید.
  2. یعد از یقه ها بهتر است سرشانه ها را اتو بزنیم. برای این کار پیراهن را از قسمت سرشانه روی لبه میز اتو قرار دهید و سپس اتو کنید. این کار را برای هر دو سرشانه ها تکرار کنید.
  3. حالا نوبت به آستین های پیراهن می رسد. هر یک از آستین ها را به تنهایی روی میز اتو قرار دهید. با رعایت خط اتوی قبلی، آستین ها را مرتب کرده و با اتو از روی آن رد شوید. همان طور که توجه کردید، این مرحله را در ابتدای اتو زدن پیراهن انجام ندادیم تا از دوباره کاری پرهیز کنیم.
  4. این مرحله اتو زدن قسمت جلویی پیراهن است. برای این کار یک طرف از پیراهن را روی میز اتو قرار دهید. بهتر است آستین ها از بغل آویزان باشند. از قسمت بالایی پیراهن یعنی سرشانه ها اتو زدن را شروع کنید و به پایین پیراهن برسید.
  5. پس از اتو زدن قسمت جلویی پیراهن، تنها قسمت اتو نشده قسمت پشتی آن است. پیراهن را در حالی که آستین ها از طرفین به پایین آویزان هستند روی میز اتو قرار داده و اتو بزنید.

نحوه اتو زدن پیراهن زنانه

آموزش اتوی پیراهن زنانه

اتو زدن پیراهن زنانه نیز تا حدود زیادی مشابه پیراهن مردانه است. برای این کار نیز باید اتو زدن را از یقه ها شروع کرده و سپس سراغ آستین ها و بقیه قسمت های آن بروید. همانند همه لباس ها برچسب مراقبت لباس پیراهن و دامن های خود را نیز مطالعه کنید. تنها باید به دو نکته مهم زیر توجه داشته باشید:

  1. دامن و یا پیراهن های پیله دار را با ظرافت تمام اتو بزنید تا خط اتوی آن ها به هم نریزد. با توجه به اینکه اکثر پیراهن های زنانه دارای پارچه های لطیف هستند، بهتر است از خدمات خشکشویی آنلاین استفاده کنید تا هیچ آسیبی به پارچه لباس نرسد.
  2. اگر روی پیراهن طرح های تزئیناتی وجود دارد، بباید به آرامی و لطافت با اتو از کنار آن ها عبور کنید.

نکات مهم در مورد نحوه اتوی انواع لباس

علاوه بر آموزش اتو کردن لباس های مختلف، لازم است تعدادی نکات جانبی را نیز در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. این نکات مهم عبارت اند از:

نکات مهم در مورد نحوه اتوی انواع لباس

  • پیش از اتو کردن حتما برچسب مراقبت لباس را بررسی کرده و جنس پارچه آن را در نظر داشته باشید. برای پارچه های مختلف باید تنظیم دمای اتو را تغییر داد تا دچار سوختگی و یا تغییر رنگ و بافت نشوند.
  • بهتر است در حین اتو کردن یک پارچه نم دار روی لباس ها قرار دهید تا لکه آب روی آن ها نماند.
  • برای بهتر اتو شدن لباس ها بهتر است در حالت نم دار اتو زدن را انجام دهد.
  • بهتر است لباس های براق را از سمت بیرونی اتو بزنید.
  • برای اینکه چروک لباس های ضخیم به صورت کامل از بین برود، بهتر است یک بار از سمت داخل و یک بار نیز از سمت بیرونی لباس اتو بزنید.
  • به هیچ عنوان برای اتوی لباس های مخمل از گرمای مستقیم استفاده نکنید بلکه بخار اتو استفاده کنید. انجام این کار در منزل کمی ریسک دار است. بنابراین اگر چنین لباسی کثیف شده بهتر است مراحل شستشو تا اتوی آن را به دست فرایند شستشو در خشکشویی های معتبر بسپارید.

سخن پایانی!

نحوه اتوی انواع لباس ها با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین برای صحیح اتو زدن آن ها لازم است با مراحل هر یک آشنا شد. علاوه بر این باید پیش از اتو زدن مواردی مانند تنظیم دمای اتو و میز اتو را نیز در نظر داشت. با مطالعه مقاله بالا دیگر نیاز نیست نگران چروک لباس های مختلف خود باشید.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی